snack

Snack-piac: Egzotikus ízek felé fordultak a magyarok

A magyarok nem egy nassolós nép, még a legnépszerűbb snack típusokat, a burgonyachips-et és a sóspálcikát is csak a lakosság alig több mint fele fogyasztja. A naponta snacket ropogtatók aránya pedig még a fél százalékot sem ér el - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.

Magyarországon csökken leginkább a chips piaca

Míg Észak-Európában egyre több snacket fogyasztanak, délen és idehaza egyre kevesebbet. Anglia stagnál, az idehaza korábban Chio-ként ismert Intersnack csoport azonban megveszi az angol piac második legnagyobb szereplőjét.

Agyonvágta a chipsadó a snackpiaci reményeket

Drasztikusan csökkentette a Chio Kft. tavalyi árbevételét az ősszel bevezetett népegészségügyi termékadó (neta). A hazai snackpiacot vezető vállalat 11,6 milliárd forint árbevételt realizált tavaly, ez mintegy 5 százalékos csökkenés 2010-hez hasonlítva.

Snackek, üdítők - Mennyivel vehetünk kevesebbet a hamburgeradó miatt?

Az Intézet a Demokratikus Alternatíváért (IDEA) elemzésében a tervezett egészségügyi termékadó-szabályozást és bevezetéséből származó bevétel becslését, illetve az érintett piaci szereplők jövőbeni alkalmazkodásainak lehetséges forgatókönyveit végezte el.
1
Világgazdaság Piactér