startup

Innovációval a növekedésért

Időpont: 2014. február 26. 8.30-14.00 óráig Helyszín: Danubius Hotel Gellért Budapest, Szent Gellért tér 1.

Mutyi kontra teljesítmény

Élénkül a startup világ Magyarországon. Az ötletre, innovációra alapuló vállalkozások nem hierarchiában, tekintélytisztelettel működnek, nekik csak a teljesítmény, a tudás számít. A magyar társadalomban ellentétes folyamatok indultak be: politikai kapcsolatokkal, mutyizással is jól lehet boldogulni. Az összeütközés elkerülhetetlen. Vajon melyik lesz a nyertes? A gazdaság vagy a politika?

Egy pár éves vállalt is csődbe viheti a piacvezetőt?

A vállalkozói kedv, a politikai és a befektetői szándék, valamint a megfelelő források rendelkezésre állására van szükség ahhoz, hogy a hazai startup vállalatok maximálisan ki tudják használni a bennük rejlő potenciált – hangzott el a Joint Venture Szövetség (JVSZ) Sikeres Fiatal Magyar Vállalatok a Nemzetközi Piacokon című szakmai rendezvényén. Márpedig ezek közül a legtöbb területen kifejezetten jól áll a magyar piac: nincs hiány ötletből, vállalkozói kedvből, és forrásból sem.

TheTime: ez a startupok ideje

Legalább 40 internetes izraeli társaság működik, amelynek éves árbevétele meghaladja a 10 millió dollárt – hangsúlyozza a TheTime „üzleti inkubátor” társalapítója, Nir Tarlovski.

Az innováció fővárosává vált Budapest

Az innováció fővárosává vált a nyár első hónapjában Budapest, szinte egymást érték a legújabb fejlesztéseket, illetve a hazai startup-világ színe-javát és lehetőségeit bemutató rendezvények. Az elmúlt években érezhetően megpezsdült a kezdő technológiai vállalatok piaca nálunk is, számos ígéretes újításról érkezik hír, és a jó ötletek finanszírozása is egyre inkább megoldható.

Dőlhet a pénz az innovatívokhoz

Az innovatív vállalatok leghozzáférhetőbb finanszírozója a kockázati tőke, de a befektetők bizalmának elnyeréséhez sok mindennek kell megfelelni. A piacképes termékkel előálló, kezdő cégek számára eljöhet a kánaán.

Nem a pénzre hajtanak - Mit akarnak a startupok?

A növekedésorientált kis- és középvállalkozások a gazdaság motorjai lehetnek, de az igazi sikerhez többre van szükség egy jó ötletnél – derült ki az ACCA legfrissebb nemzetközi tanulmányából.

Az induló vállalkozások sikeréhez vezető út

A legnépszerűbb történetek gyakran már a kezdetükkor véget érnek, például így: „… és aztán Juan és Alice összeházasodtak.” De vajon utána boldogan éltek-e? Vagy: „… megválasztották elnöknek.” De hogyan teljesített az ország a vezetése alatt?” Megint máskor: „… a vállalkozó megkapta az induláshoz szükséges forrásokat”. De a cége vajon sikeres lett?

Hazai startup cégek forradalma: arany- vagy záptojás?

Pezseg a magyar startup piac: egy friss hazai becslés szerint 50-60 milliárd forint forgalmat értek el az úttörő kezdő cégek 2011-ben – ami némi módszertani kétely mellett azt sugallja, komoly piaci szegmensről van immár szó.
Világgazdaság Piactér