szavatosság

A hazai boltok több mint fele rosszul alkalmazza a jótállást

A fogyasztóvédelem az év első napjától fokozottan ellenőrzi a vásárlók jogait erősítő előírások betartását.
2021.04.08. 07:35 Olvasási idő: 0 perc

Jövő évtől sávos lesz a drágább termékek szavatossága

A jelenlegi egy év helyett a 2021. január elsejétől megvásárolt termékekre az árhoz sávosan igazodóan akár 2-3 év is lehet a jótállás időtartama.
2020.11.14. 08:27 Olvasási idő: 0 perc

Tisztulóban a hazai e-kereskedelem

Viszont a magyar webáruházak 36 százaléka nem tájékoztatta a fogyasztókat megfelelően a jótállási jogokról, ez az arány rosszabb az uniós átlagnál.
2020.02.05. 09:49 Olvasási idő: 0 perc

Nem értik a magyarok, mi van írva az élelmiszerek címkéjére

A hazai vásárlók egytizede érti teljes mértékben az élelmiszerek csomagolásán található információkat.
2019.06.07. 18:11 Olvasási idő: 0 perc

Legtöbbször a húsokkal trükköznek az árusok

Az élelmiszerek hat százalékánál tapasztaltak szabálytalanságot a Nébih Élelmiszerbiztonsági Igazgatóságának ellenőrei 2013-ban - írja a hirado.hu.
2014.04.28. 08:56 Olvasási idő: 0 perc

Ha 10 kilónál nehezebb a hibás áru - Tanácsok karácsonyra

Közeledik a karácsony és egyre többen indulnak útnak a karácsonyi ajándékaikat beszerezni. Előfordul azonban, hogy a megvásárolt termékünk hibás. Ráadásul erre sok esetben csak az ünnepek után derül fény. Mit tehetünk ebben az esetben? – teszi fel a kérdést a Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda
2012.12.13. 15:20 Olvasási idő: 0 perc

Lejárt szavatosságú termékek miatt bírságolták meg a Tescót

Másfél millió forintos bírságot szabott ki a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc- biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóságának budai kerületi hivatala - mint első fokon eljáró hatóság - a Tesco Global Áruházak Zrt. -re az áruházlánc Pest megyei üzleteiben feltárt szabálytalanságok miatt - tette közzé Kiss Attila, a kormányhivatal kommunikációs vezetője. A láncnak egyebek mellett a lejárt szavatosságú termékek miatt kell fizetnie.
2011.06.02. 10:53 Olvasási idő: 0 perc

Repkedtek a bírságok a jótállási ügyekben

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 426 esetben összesen mintegy 23 millió forint bírságot szabott ki tavaly a szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások, és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének vizsgálata során.
2011.04.02. 11:33 Olvasási idő: 0 perc

Jótállás: ne hagyja magát becsapni!

A fogyasztókat kellemetlen meglepetések érhetik, ha elektronikai terméket vásárolnak egy-egy nagyobb áruházláncnál. A Vevőszolgálat munkatársai ugyanis számtalanszor nem tájékoztatják megfelelően a vásárlókat, sőt előfordul, hogy az érvényes szabályokkal ellentétes gyakorlatot szeretnének elfogadtatni a vevőkkel.
2011.02.11. 08:35 Olvasási idő: 0 perc

Bénultság - Hagyja magát becsapni a magyar

A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Forsense Intézet kérdőíves közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek az emberek által leginkább érzékelt fogyasztóvédelmi problémák, és melyek a legismertebb, leggyakrabban alkalmazott megoldások ezekben az ügyekben.
2010.06.09. 12:21 Olvasási idő: 0 perc