vásárlás

Mit vesz a magyar szegény ember?

Az olcsóbb termékek népszerűbbek a szegényebb fogyasztói csoportok körében, de az már nem jellemző rájuk, hogy az akciókat jobban keresnék – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, a létminimumon élő, szegénynek nevezhető csoport fogyasztását vizsgáló felméréséből. A szegényebb fogyasztói csoportok körében az otthoni étkezések dominanciája jellemző, nagyobb mennyiségben fogyasztanak például szódavizet, szörpöt, tejfölt, valamint pudingporokat.

Húsvét, 2010 - Sláger termékek, árak, trendek

Kérdéses, hogy az idei Húsvét mennyit javít az áruházak kedélyén. Bár a forgalom várhatóan emelkedik, az értékesítések korábban olyan mértékben csökkentek, hogy azt az ünnep sem tudja ellensúlyozni. Nem lehetnek maradéktalanul boldogok a fogyasztók sem: az árak változóak és a fogyasztóvédelmi hatóság is több hiányosságot talált, mint tavaly.

Évente 1.500-2.000 magyar hal meg, mert nem tud energiát venni

Becslések szerint évente 1.500-2.000 ember veszti életét Magyarországon az energiaszegénység miatt, vagyis mert nem tud a létfenntartásához elegendő energiát vásárolni - ismerteti a Közép-európai Egyetem (CEU) Éghajlatváltozási és Fenntartható Energiapolitikai Központ és a Védegyelet Együttműködésben a Környezeti Igazságosság Munkacsoport közös sajtóközleményében.

Egyre többet spórolnak a hazai háztartások

A globális válság hatására a háztartások kezdetben a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, 2009-ben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek – derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból.

Honnan jön az áru: mindegy mi, csak olcsó legyen?

Az elmúlt esztendőben, már magyarok is tudatosabban vásároltunk élelmiszert, mint pár éve, derült ki a Szonda Ipsos 2009 decemberében készített felméréséből. Az egyre divatosabb –hazai és külföldi - élelmiszer expók néhány kiállítója azonban úgy látja, még mindig nem elsősorban a minőség, hanem az árfekvés alapján döntjük el, mi kerül a kosárba.

Lélektani játék a leárazás és a végkiárusítás

A leárazás és a téli kiárusítás nem csupán a kereskedők üzleti ajánlata, hanem egyben felhívás is egy lélektani játékra. Így tesztelik a vevőket, hogy mi az árleszállítás, aminek már nem tudnak ellenállni, és hogy sikerül-e eladni nekik valami olyasmit, amire semmi szükségük sincs.

Nem lesz kínai a Hummer?

A Reutersnek nyilatkozó informátor szerint a kínai kormány elutasította a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. kérvényét, amely a General Motors Hummer autómárkájának megvásárlását tette volna lehetővé.

Segít-e a Szuper Szombat? – Az 50 százalékos akció sem elég

Az amerikai kereskedők a karácsony előtt utolsó, úgy nevezett Szuper Szombatban bíznak, ilyenkor nyílik ki az ajándékot vásárlók pénztárcája. A jelek szerint idén a fogyasztók még az 50 százalékos leárazással elégszenek meg és igyekeznek az utolsó pillanatban vásárolni nagyobb kedvezmény reményében.
Világgazdaság Piactér