BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Romániában kötöttek ki az eredetileg Magyarországra szánt különleges vonatok – videó

A korábban az Israel Railways (IR) által használt motorkocsikat eredetileg a MÁV-Start tervezte megvásárolni még 2023-ban, végül a román Ferotrafic-TFI csapott le rájuk. Ismertetőjegyük, hogy a motorkocsik két orr-része körül gumipárnázat fut végig.

A román magán-vasúttársaság, a Ferotrafic-TFI első hat, Izraelből használtan beszerzett IC3-asa a napokban hajózott be a konstancai kikötőbe. A dízelmotorvonatok a tervek szerint május 18-án állnak forgalomba az ország első magán-intercityjein Bukarest és Szucsáva, valamint Jászvásár között – írja az IHO.

India Weather Románia vonat
Román cég csapott le a különleges vonatokra / Fotó: NurPhoto via AFP

A korábban az Israel Railways (IR) által használt motorkocsikat eredetileg a MÁV-Start tervezte megvásárolni még 2023-ban, viszont az izraeli háború beleszólt az üzletbe. Végül a román Ferotrafic-TFI csapott le rájuk: a cég összesen másfélmillió dollárt (körülbelül 600 millió forintot, azaz egy szerelvényért 18 millió forintot fizetett.

A vasúti szaklap szerint az ABB Scandia által 1990 és 1996 között Dániában gyártott, Izraelben készre szerelt,

  • háromrészes, 58,8 méter hosszú, 
  • 97 tonnás járművek 
  • 160 és 180 kilométer per órás sebességre képesek. 

Ismertetőjegyük, hogy a motorkocsik két orr-része körül gumipárnázat fut végig. Innen ragadt rá a gumiorrú név is. A megoldás egyáltalán nem dizájnelem, ahhoz kell ugyanis, hogy a járművek összekapcsolásakor az utastér teljes hosszban átjárható legyen. Az IC3-asok ugyan Magyarországon nem, de Izraelen kívül azért Európában is ismertek. 

A dán nemzeti vasúttársaság, a DSB Dániában és Svédországban használja őket, Spanyolországban pedig a Renfe üzemeltet ilyen típusokat. Sőt, korábban az Egyesült Államokban az Amtrak, Kanadában pedig a Via Rail is alkalmazta a motorvonatot.

Bejelentette a MÁV-vezér: szolgálatba állt a Vectron villanymozdony

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy megkezdte munkáját az első bérelt Vectron villanymozdony. A MÁV vezérigazgatója a bejelentő videóban azt is hangsúlyozta, hogy 2026 nyaráig minden második MÁV-mozdony korszerű lesz, ami az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-megújítási programja.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.