Céljuk a hatékony fogyasztói érdekvédelem elősegítése, a tájékoztatáshoz való jog érvényesítése, illetve az alternatív vitarendezési módszerek elterjesztése. A MÁV igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a közlekedés kényelmesebbé, gondtalanabbá váljék, a FEOSZ pedig az utasok teljes körű tájékoztatására „Gondtalan utazás a Föld körül” címmel fogyasztóvédelmi kampányt indít.
A szövetség honlapján on-line panaszbejelentő űrlap segíti az utasokat problémájuk megfogalmazásában, amelyeket levélben vagy e-mailben továbbít a MÁV-START Központi Ügyfélszolgálathoz. A Vasúti Személyszállító Zrt. vállalta, hogy a hozzá eljuttatott panaszok kivizsgálását haladéktalanul megkezdi. A belföldi utazáshoz fűződő panasz esetében 15 nap, a nemzetközi vonatközlekedéssel kapcsolatos ügyekben pedig 3 hónapos határidőn belül érdemi választ ad valamint elektronikus formában tájékoztatást nyújt az intézkedésekről a szövetségnek. A dokumentum az utasokat széleskörűen tájékoztatják a békéltető testületi eljárás igénybevételének lehetőségéről, a vitás ügyek bíróságon kívüli rendezésének érdekében.