Évtizedek alatt tűnhetnek el a belső égésű motorok

Gazdaság

A Toyota távlati kutatás-fejlesztési vezetője, Kuzumaki Seigo egy interjúban azt mondta, hogy 2040-ben már csak elvétve találunk belső égésű motorokat a személyautókban. Hibridekben és csak hatótávnövelőként alkalmazzák majd a hagyományos erőforrásokat, jellemzően a fejlődő országok piacain. A fejlett világban ekkor már csak akkumulátoros-elektromos autókat árulnak majd a gyártók. A Toyota 2020-ban dobja piacra új generációs akkumulátoros-elektromos autóját, amely eleinte még lítiumion-akkumulátort használ majd. A cég a következő évtized első felére ígéri a forradalmian új, félvezetős akkumulátorral szerelt villanyautóját – ez az aksi fizikailag kisebb teret foglal el és nagyobb teljesítményű lesz a mai akkumulátoroknál. Ezzel kapcsolatban annyit jegyez meg Kuzumaki: „Több szabadalmunk van a félvezetős akkumulátorok terén, mint bárki másnak. Közel vagyunk ahhoz, hogy kifejlesszünk egy ilyen autót, amivel megelőzzük majd vetélytársainkat.”

Másként fáj az infláció szegénynek és gazdagnak

A szolgáltatások a gazdagabb országrészek, a hagyományos fűtési módszerek a szegényebb térségek inflációját nyomják felfelé.

Sorra nyeri a csatákat Ázsia a szabadalmi háborúban

Ázsia átvette a vezető szerepet a nemzetközi szabadalmi kérelmek regisztrálásában. Kínai, japán és koreai cégek uralják a globális innovációs szférát.
Világgazdaság Piactér