Változások jönnek az e-útdíj rendszerben

Gazdaság | Gazdaságpolitika
Már 53,5 milliárd forint fölött van az e-útdíj bevétel, a fizetésre kötelezettek többsége még a viszonylati jegyeket használja. Hamarosan jelentős változások lesznek, nő a díjköteles szakaszok száma, illetve bevezetik az utólagos fizetés lehetőségét

Meghaladta az 53,5 milliárd forintot október 29-én éjfélre a megszolgált útdíj, vagyis a fizetésre kötelezettek által megtett útszakaszok után fizetendő tarifa – tudtuk meg Kibédi-Varga Lajostól, az e-útdíj szakmai projektszóvivőjétől.

Látszanak már a típushibák

A jogosulatlan úthasználókra vonatkozó statisztikák ugyan még nincsenek, azonban a rendszer eddigi üzemelése alapján már megállapíthatók, hogy milyen típushibákat követnek el a felhasználók. A regisztráció, illetve az útvonaltervezés során előfordul, hogy a jármű felségjelzését hibásan adják meg, ami azért probléma, mert az ellenőrzések során a rendszám mellett ez a jármű egyértelmű beazonosíthatóságának másik fontos paramétere. Fontos tisztában lenni azzal is, hogy a viszonylati jegy csak a kifizetést követően jogosít fel úthasználatra, az adott útszakaszra utólag megváltott jegy jogosulatlan úthasználatnak minősül. A fedélzeti eszköz segítségével történő útdíjfizetésnél már az utazás előtt érdemes ellenőrizni, hogy a fedélzeti eszköz be van kapcsolva és megfelelően működik. Az OBU-t hozzá kell rendelni a járműhöz, és elindulás előtt előtt érdemes ellenőrizni azt is, hogy az adott teherautóhoz tartozó folyószámlán rendelkezésre áll-e az utazáshoz szükséges egyenleg.


06:02
Gazdaság

Sokkal többet vásároltunk, mint egy éve

Az alacsony infláció és a növekvő bérek miatt hajlandók költeni a magyarok; a kilátások kedvezők, vagyis folytatódhat a dinamika.
15:01
Gazdaság

Három megyére összpontosul a közmunka

Kevesebben léptek be a rendszerbe, de a nyári idénymunkák után a rendszerből kilépők száma ötödével volt kevesebb, mint 2016 augusztusában.
Világgazdaság Piactér