Pokolba vagy mennybe visznek minket a világot felforgató technológiák?

Gazdaság | Innováció
A vezérigazgatók többsége továbbra is bizakodó a világgazdasági kilátásokat illetően és mára már sokkal inkább lehetőséget lát a diszruptivitásban – derül ki a KPMG 2017-es globális vezérigazgatói felméréséből. A diszruptivitás ma már világszerte része a vezérigazgatók és a cégek életének, többségük azonban olyan potenciált lát benne, melynek hatására minden eddiginél nagyobb sikereket érhet el.

A vezérigazgatók többsége, 65 százaléka továbbra is bizakodó a világgazdasági kilátásokat illetően, bár optimizmusok csökkent tavalyhoz képest, akkor 80 százalékuk vélekedett hasonlóan, derült ki a KPMG kutatásából. Tízből több mint 6-an a lehetőséget látják a diszruptivitásban, és nem a veszélyt, háromnegyedül pedig inkább vezető szerepre törne, minthogy kövesse a piac változásait.

Kulcskérdés a toborzás

Saját szektoruk kilátásairól 83 százalék vélekedett bizakodóan, 47 százalék pedig kifejezetten optimista. Jelentősen nőtt a reputációs és márkakockázat szerepe, az IT-biztonsági kockázatoktól viszont már kevésbé tartanak a vezérigazgatók.

A megkérdezettek 58 százaléka szerint a kognitív technológiák elterjedése munkavállalóik számának növekedéséhez vezethet. Az egyik legnagyobb kihívásnak a megfelelő szakértők kiválasztását és megtartását tekintik, ezért 75 százalékuk toborzásba fektetne a legtöbbet a következő három évben.

Az eredmények kapcsán Robert Stöllinger, a magyarországi KPMG vezérigazgatója elmondta, hogy

a fokozott bizonytalanság miatt a diszruptivitás ma már világszerte része a vezérigazgatók és a cégek életének.

„Tavaly még csak azt gondolták a vállaltvezetők, hogy elérkezett az idő a változásra, ma viszont többségük már olyan lehetőségként tekint a diszruptivitásra és az innovációra, melynek hatására minden eddiginél nagyobb sikereket érhet el” – emelte ki.

Az új kihívások és a bizonytalanság egyszerre készteti őket arra, hogy diszruptívak legyenek, és növekedjenek.

– hangsúlyozta Robert Stöllinger.

Változó kockázatok

A felmérés eredményei közül érdemes kiemelni, hogy tavalyhoz képest miként változott a kockázati tényezők megítélése. A vezérigazgatók ma már sokkal kevésbé tartanak az IT-biztonsági kockázatoktól, mint egy évvel korábban. Jelenleg (a tavalyi 25 százalékkal szemben) 42 százalékuk gondolja, hogy megfelelően felkészült egy esetleges kiber-eseményre, tavaly óta ugyanis jelentős erőforrásokat fordítottak az ilyen jellegű kockázatok kivédésére. Az idei rangsor első helyére a működési kockázatok kerültek, összhangban azzal, hogy 10-ből csaknem 7-en mondták, hogy tavalyhoz képest nagyobb figyelmet fordítottak az irányítási és kockázatkezelési kérdésekre.

A felmérés másik érdekessége, hogy számottevően nőtt a reputációs és márkakockázat jelentősége, amit jól szemléltet, hogy miközben tavaly a top16-ban sem szerepelt, idén a kockázati rangsor harmadik helyére került. Jelenleg a vezérigazgatók úgy látják, hogy a következő három évben a reputációs és márkakockázat lehet a harmadik legnagyobb hatással növekedésükre.

Több szakértőre lehet szükség

A felmérésből az is kiderül, hogy a kognitív technológiák térnyerése miatt a megkérdezettek többsége (58 százalék) átlagosan 10 százalékos vezetői létszámbővüléssel számol a közeljövőben. Bár 32 százalékuk mérsékelt növekedésre számít, biztosak abban, hogy a megfelelő szakértelem hiánya lehet az egyik legnagyobb stratégiai akadály. A megfelelő szakértők kiválasztása és megtartása, a tehetséggondozás, és a jövő munkaerője egyaránt fontos a cégek számára, éppen ezért 75 százalékuk szerint leginkább toborzásba fektetne a következő három évben.

 

14:44
Gazdaság

Izrael élen jár a mérnökök és informatikusok képzésében

Izrael élen jár az információs technológia gazdasági életben való alkalmazásában, kiberbiztonságban és a mérnök-, valamint informatikusképzésben is, így ezeken a területeken értékes partnere lehet hazánknak.
06:44
Gazdaság

Újabb rekordok előtt áll a magyar export

Az elmúlt év 360 millió dollár értékű izraeli kivitele után minden feltétel adott az exportvolumen növekedéséhez – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
Világgazdaság Piactér