A parkolóhelyek megszüntetése és biciklisávokra cserélése gyakran ütközik a helyi kiskereskedők ellenállásába, ám egyre több bizonyíték szól amellett, hogy ezen üzletek is jobban járnak az autómentesítéssel – olvasható a Bloomberg összeállításában.

Noha a számos olcsó vagy ingyenes parkolóhely a hagyományos vélekedések szerint távolabbi régiókból is vonzhat vásárlókat, egyre több jel utal arra, hogy az üzletek jobban járnak, ha a tömegközlekedéssel, gyalog vagy kerékpárral járók számára is barátságosabbá válnak. A Bloomberg cikke Philadelphiától, Torontón és San Franciscón át Los Angelesig és Minneapolisig hoz példákat arra, hogy a boltok forgalma nőtt a váltás után.

Fotó: Shutterstock

A kereskedők általában túlbecsülik az autón érkező vásárlóik számát, főként mert maguk is azt használják közlekedési eszközként és sokkal gyakrabban hallják vevőiktől a parkolással kapcsolatos panaszokat. Hiszen a gyalogosok és a biciklisták nem szoktak az eladóknak a dugóról vagy a parkolás nehézségeiről beszélni.

Noha az igaz, hogy az autóval érkezők egy-egy alkalommal többet költenek, ezt jóval kevesebb látogatásuk kompenzálja, így a két hatás kioltja egymást. Úgyhogy mára már az autó köré tervezett amerikai városok is kezdenek egyre nyitottabbá válni a forgalomcsökkentő megoldások felé.