Emelte a havi előfizetés díját a Netflix az Egyesült Államokban és Kanadában, írja a Reuters a vállalat pénteki közlése nyomán. A drágításra azért volt szükség, hogy a szolgáltató ki tudja fizetni az új programokat, és versenyben maradhasson a zsúfolt streaming piacon.

Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto /AFP

A standard csomag, amely két egyidejű streamelést tesz lehetővé, mostantól havi 15,49 dollárba kerül az Egyesült Államokban, szemben a korábbi 13,99 dollárral. Az árak Kanadában is emelkedtek, ahol a standard csomag 14,99 dollárról 16,49 dollárra emelkedett.

A Netflix részvényei közel 3 százalékkal 533,84 dollárra emelkedtek a Nasdaqon, miután a Reuters közölte az áremelések hírét. A részvények 1,3 százalékkal magasabb, 525,69 dolláros szinten zártak.

A drágítás, amely 2020 októbere óta az első ezen a piacon, az új ügyfelek számára azonnal hatályba lépett. A meglévő előfizetők az új árakat a következő hetekben, a havi számlák kézhezvételekor látják majd. 

„Azért frissítjük árainkat, hogy továbbra is minőségi szórakozási lehetőségek széles választékát kínálhassuk. Mint mindig, most is többféle csomagot kínálunk, így a tagok kiválaszthatják a költségvetésüknek megfelelő árat” – mondta a Netflix szóvivője.

A Netflix a korábbi áremelések ellenére is növelte ügyfeleinek számát, ami azt mutatja, hogy az előfizetők hajlandók voltak elfogadni a magasabb költségeket – mondta Mark Mahaney, az Evercore ISI elemzője, aki szerint ez annak a bizonyítéka, hogy a Netflixnek árképző ereje van.

Amerikában prémium csomagot, amely egyszerre négy, ultra HD minőségű streaminget tesz lehetővé, 2 dollárral, havi 19,99 dollárra emelték. A Netflix egy streamet tartalmazó alapcsomagjának ára 1 dollárral, havi 9,99 dollárra emelkedett.

Kanadában a prémium csomag ára 2 dollárral 20,99 dollárra emelkedett, az alapcsomag ára pedig 9,99 dollár maradt.

Az Egyesült Államok és Kanada a Netflix legnagyobb piaca, 2021 szeptemberétől 74 millió ügyféllel. A régió költése a 2021-es harmadik negyedévben a vállalat bevételének közel 44 százalékát adta, azaz mintegy 3,3 milliárd dollárt jelentett.

A Netflix előfizetőinek száma lassabban növekedett a  világjárvány elején tapasztalt fellendüléshez képest, de a szeptemberben megjelent Squid Game című dél-koreai disztópikus thrillernek tulajdoníthatóan újra meglódult: az összes globális előfizetés elérte a 213,6 milliót.

A vállalat következő előfizetői jelentése csütörtökön esedékes, amikor közzéteszik negyedéves eredményüket. Elemzők szerint a Netflix október és december között 8,5 millió új előfizetővel számol, így a globális előfizetői bázis 222 millióra emelkedhet.