A logisztikai területen használt új csomagolóanyag segítségével évente 84 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagok mennyiségét a SPAR Magyarország közölte a cég.

Fotó: Molnár Zsolt

A közleményben hangoztatták, hogy egyre több általuk forgalmazott termék csomagolása készül újrahasznosított alapanyagokból, biológiailag lebomló, illetve természetes anyagokból, köztük cukornádból, fából és papírból. Nőtt az újrahasznosítható műanyag termékek – például poharak, evőeszközök, tányérok, szilikonfedelek – köre is. Kiemelték egyebek közt, hogy a vállalat május 19-én kivonta üzleteinek pékárurészlegeiről a tisztán műanyag csomagolóanyagokat, és nagyrészt papírból készült zacskókra váltott – írják a közleményben.

Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője a közleményben ismertette, hogy a Regnum húsüzem tálcás húsáruinak csomagolásához 2022-ben már 13,5 tonnával kevesebb műanyagot használnak fel. 

A logisztika területén is történt változás: a vékonyabb raklapcsomagoló fólia bevezetésével tavaly 84 tonnával kevesebb műanyagot alkalmaztak.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 2021-ben 791,8 milliárd forint árbevételt ért el, ami 7,2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Beruházásokra 32 milliárdot fordított a vállalat 2021-ben. Tavaly hat új saját egységet nyitottak, országszerte 18 üzletet újítottak fel, a franchise-hálózat pedig 30 eladóhellyel bővült. A társaság 614 üzletet működtetett 2021 végén, 35 Interspar hipermarketet, 345 szupermarketet és 234 franchise-üzletet. A foglalkoztatottak száma tavaly elérte a 14 500-at.