A december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt országszerte 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda is nyitva tart – írta a kormanyhivatal.hu.

A legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok. 

Az előre tervezhető ügyeket érdemes még december 21-ig elintézni, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben lehet felkeresni a nyitva tartó kormányablakokat.

Az energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. 

Fotó: Kovács Tamás/MTI

A szünetben is felkereshető kormányablakok nyitvatartása országosan egységes lesz: 

december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után, hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre.

Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart. Az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek. 

Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.

A kérelmek elektronikus úton bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor. A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni.