Nyoma sincs az állami nyilvántartásokban annak a börzsönyi arany- és ezüstkincsnek, amelyekről rendre felröppennek a hírek a bányászati terveiről beszámoló Hun-Bányászat Kft. közlése alapján. Elsőként a Világgazdaság számolt be 2021-ben arról, hogy egy cég nagy mennyiségű aranyat nyerne ki börzsönyi bányákból, de már akkor is megírtuk, hogy a bányahatóság nem látja igazoltnak a kinyerhető mennyiségű nemesfém meglétét.
A hatóság által vezetett nyilvántartás adatait áttekintve az állapítható meg, hogy a mindenkori állami földtani szolgálatnak a börzsönyi ércesedés vonatkozásában végzett kutatása, vizsgálata alapján perspektivikus ércvagyon nem azonosítható a kérdéses területen.
Az Állami Ásványi Nyersanyag Nyilvántartás adatai szerint mindösszesen 0,61 tonna arany és 11,2 tonna ezüst található itt, amely bányanyitásra nem értelmezhető mennyiség. Ez pedig azért érdekes, mert a kutatási, bányászati és más terveiről rendre beszámoló Hun-Bányászat Kft.-hez köthető magánszemély a börzsönyi arany előtt az azóta felszámolt Hun Mining nevében atomerőművek építéséhez használható minőségű beton eladásából remélt a cégének milliárdokat.
Ügyfélajánlási akciót hirdetett a Magyar Államkincstár, melynek keretében az ajánló és az új ügyfél is 20 ezer forint jóváírásban részesülhet, ha az új ügyfél legalább 100 ezer forint névértékű állampapírt vásárol – szúrta ki a Bankmonitor. A program november 15-én kezdődött és december 16-án ér véget. A jogosultságot december 17-én állapítják meg, és az ezt követő 60 napon belül írják jóvá a 20 ezer forintot.
Az alábbi lépéseket követve lehet kihasználni a promóciót, és elérni a 20-20 ezer forint jóváírást:
Az új ügyfél és az ajánló is 20-20 ezer forint jóváírást kap az értékpapírszámláján a promóciós időszakot követően a sikeres számlanyitás és a feltételek teljesítése esetén – írja a weboldalán a Magyar Államkincstár.
Még a kecskeméti Mercedesnél is jobban fizet majd a szegedi BYD. Míg a német prémiumgyártó hazai üzemében átlagosan 1600 eurót lehet keresni, a kínai cég 1800–2000 eurót fizet majd havonta – írja az Index. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a jövőre megnyíló üzem nemcsak a régió infrastruktúráját fogja javítani, hanem a béreket is felfelé húzza majd. Most még a szegedi fiatalok közül sokan Budapesten, a Dunántúlon vagy külföldön kénytelenek munkát vállalni, mert – ahogy többen is elmondták – a Dél-Alföldön nem kapnak megfelelő ajánlatokat. A cég szegedi beruházásának már a híre is felpezsdítette a munkaerőpiacot.
A kínai gyár gőzerővel épül, és néhány hete a cég személyzeti osztálya már megkezdte a munkaerő-felvételt is, a tervek szerint 2025 végén már legurulnak az első kész autók is a gyártósorról. Nyelvtanulási láz is indult, Szegeden 430 diák kezdett kínaiul tanulni.
Még mindig sok a homályos elem a november közepi dnyiprói rakétatámadás körül, noha az orosz védelmi minisztérium közleménye a korábbinál élesebb fényt vet a történtekre. Az üzenet, amely a hiperszonikus eszközzel végrehajtott támadásban fejeződött ki, Európának szólt. Az orosz rakéta el sem tudott volna repülni Amerikáig. Putyinnak, a parancskiadónak esze ágában sem volt megriasztani Donald Trump megválasztott amerikai elnököt. Csak Kijev mellett Brüsszel, Párizs, London és mindenképpen Berlin érezhette magát ilyen sajátos módon „megszólítva”. Európa kezd eszmélni – igaz, sajátos módon –, lásd a román választás részeredményét.
A kínai elektromos autókra kivetett, novembertől hatályos büntetővámok kérészéletűek lesznek, a megoldás egyre közelebbinek látszik. Az elmúlt hét végén hivatalosan is megszületett az első vámmentes elektromos kínai autó Európában, méghozzá a Chery és a spanyol EV Motors vegyesvállalatának Barcelona melletti üzemében. Az elsőség kérdése persze viszonylagos, függően attól, hogy kínai részegységekből származó elektromos modell mechanikus összeszereléséről van-e szó, mint azt a Stellantis és a kínai Leapmotor végzi az előbbi lengyelországi Tychyben lévő üzemében. Az uniós beszállítói arány gyors növelésével a termelést évi 150 ezer darabosra futtatják fel. A Chery villanyautóit 20,7 százalékos büntetővám sújtja a 10 százalékos egységes alapvámon felül. A kínaiak számára kulcskérdés a vámügy rendezése, a gazdaságos üzleti modell ugyanis nem bír el egy ilyen jellegű extra terhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.