A férfi cégvezetők támogatják a női vezetők arányának növelését

Közélet | Társadalom
A magyar üzleti világ vezetői álltak a Hungarian Business Leaders Forum kezdeményezése mellé, hogy 2020-ra a nők arányát legalább 20 százalékra növeljék a vállalatvezetésben és igazgatóságokban.

Közismert férfi cégvezetők gyűltek össze a Magyar Tudományos Akadémián és tettek hitet a HBLF 202020 Klub küldetése mellett. Egy friss kutatás szerint jelenleg kevesebb, mint 10 százalék az első számú vezetőpozícióban, és 17 százalék a felsőszintű vezetésben a nők aránya a Top 200 vállalatnál Magyarországon.


A 202020 Klub alapítói vállalják, hogy növelik a nők arányát a vállalatok vezetésében, a cél, hogy jobb legyen a nemek aránya a szerve­zetek minden szintjén.


“Magyarországon az egyetemet végzettek több mint fele nő. Statisztikai adatok támasztják alá, hogy tanulmányaik során a nők jobban teljesítenek, mint a férfiak. Szakmai tudásukat, tehetségüket nem kihasználni több mint hiba. A 202020 Klub a nők vezetői pozícióba kerülését támogatja azzal a céllal, hogy 2020-ra Magyarországon a vállalatok vezetőségében és az igazgatóságokban a nők aránya legalább 20 százalék legyen. – mondta el Czakó Borbála, HBLF elnöke és az EY globális igazgatója.


A Klubot 25 női vezető alapította márciusban, most pedig a férfiakon volt a sor. Több mint 30 férfi cégvezető állt azonnal a kezdeményezés mellé, köztük olyan nevek, mint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója, Halácsy Péter, a Prezi alapítója, Dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke, Veres Zsolt, az IBM elnök-vezérigazgatója, Bojár Gábor, a Graphisoft alapító elnöke, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, Papp István, a Microsoft elnök-vezérigazgatója.


A Source European Commission felmérése alapján a női igazgatósági tagok száma Magyarországon 11 százalék. Annak érdekében, hogy ez a szám – és általában a női vezetők aránya a tagországok vállalatainál növekedjen – az Európai Bizottság direktívát javasolt arra, hogy a tőzsdén bejegyzett vállalatok igazgatóságában a női arány 2020-ra érje el a 40 százalékot. A javaslatot az Európai Parlament is nagy többséggel támogatta.


A mai napon a Magyar Tudományos Akadémián tartott rendezvényen bemutatták a HBLF, a Bisnode Magyarország Kft, a Figyelő és a Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatásának eredményeit a nők arányáról a magyar gazdaság 200 legsikeresebb vállalatának körében. A kérdőívet 72 vállalatvezető töltötte ki november hónapban.


A felmérés szerint a Top 200 vállalat 15 százalékában van női vezető az igazgatótanácsban, 17 százalékában van női vezető a menedzsmentben. Mindössze a válaszadók 6 százalékánál éri el a nők aránya a vezetőségben az 50 százalékot, a női középvezetők aránya átlagosan 28 százalék. Ezzel szemben közel 40 százalék a nők aránya az alsóbb vállalati szinteken és ugyanennyi, ha a teljes dolgozói létszámot nézünk. Ha a fizetéseket nézünk, a vizsgált vállalatok 18 százalékánál találunk nőt az öt legjobban fizetett munkatárs között.


Összefoglalva tehát, amíg az alsóbb szinteken akár 40 százalékot is elér a női vezetők aránya, addig felsővezetői szinten ez a szám 17 százalékra, sőt az első számú  pozíciót nézve 10 százalékra csökken. A vizsgált 72 vállalatnál alsóvezetői szinten 2932 férfi és 1338 nő, középvezetői szinten 2083 férfi és 870 nő, felsővezetői szinten 662 férfi és 160 nő dolgozik.

Klopp: nem a kormány segítségére kell várni

A Liverpool edzője szerint, a gazdag PL-kluboknak segíteni kell a nehéz anyagi helyzetben lévőknek, ugyanis nézők nélkül óriásit estek a bevételek.

Varga: a Moody's elismerése egyedülálló az unióban

A pénzügyminiszter szerint az elmúlt fél évben egyetlen más tagállam kilátásait sem javították. Az értékelést a gazdaságpolitika megerősítésének nevezte.

Bóvli maszkokra csapott le az Europol

Csaknem 28 millió illegális vagy hamisított árut, köztük szájmaszkokat foglaltak le.

Jönnek az ukránok – ingyen kapnak felhőszoftvert a gazdák

Ukrajnában rohamléptekben folyik az agrárgazdaság digitalizációja.
Világgazdaság Piactér