2014-ben az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) az Adidas javára lajstromozta az alábbi európai uniós védjegyet, ruházati cikkek, lábbelik és kalapáruk tekintetében:
Fotó: EU Törvényszéke / VG
Védjegybejelentési kérelmükben úgy írták le a védjegyet, mint
2016-ban az EUIPO, a belga Shoe Branding Europe BVBA nevű cég által benyújtott törlési kérelmet követően, törölte e védjegyet, azzal az indokkal, hogy az nem rendelkezett – sem önmagában vett, sem használat révén megszerzett – megkülönböztető képességgel – írja közleményében a törvényszék. Ugyanis az EUIPO szerint e védjegyet nem lett volna szabad lajstromozni, mert
Szerdai ítéletében a törvényszék helybenhagyta a törlési határozatot, és elutasítja az Adidas által az EUIPO határozata ellen benyújtott keresetet.
Az EU Törvényszéke
Fotó: Shutterstock
Az ítélet indoklása szerint a szóban forgó védjegy nem mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából állna, hanem egy közönséges ábrás védjegy. A törvényszék ezt követően úgy ítélte meg, hogy az olyan alakokban történő használat, amely a
védjegy alapvető jellemzőit – például a színsémát (fehér alapon fekete sávok) – illetően eltér annak lajstromozott alakjától, nem vehető figyelembe. Ennélfogva a törvényszék szerint az EUIPO helyesen zárt ki a vizsgálatból az Adidas által szolgáltatott több bizonyítékot is, amiatt, hogy azok más megjelölésekre – különösen olyan megjelölésekre, amelyeken a színséma fordított volt (fekete alapon fehér sávok) – vonatkoztak.
Az Adidas által szolgáltatott bizonyítékok közül ugyanis egyedül azok a bizonyítékok rendelkeztek némi relevanciával, amelyek mindössze öt tagállamra vonatkoztak, és a jelen esetben azok nem voltak kivetíthetők az unió területének egészére – olvasható a közleményben.