A hazai játékosok körében egyre népszerűbbé válnak az sms alapú, illetve online lottófogadási formák: az elmúlt négy hét alatt rekordszinten, átlagosan 30 százalékkal növekedett az arányuk a nemzeti lottótársaság bevételeiben az év korábbi heteinek átlagához képest – közölte a Szerencsejáték Zrt.
Hazánkban az interaktív módok 16 százalékot képviselnek a teljes szerencsejáték eladási spektrumból, míg a lottózókban és egyéb földi bolthálózatokban a társaság szerencsejátékainak 84 százalékát értékesítik. Ezek az arányok Európa más országaiban nagyon vegyesen alakulnak, de az unió tagállamainak 10 százalékos átlagával összehasonlítva elmondható, hogy hazánk átlag felett teljesít a digitális fogadási csatornák tekintetében.
Az Európai Lottószövetség 2018-as adatai szerint az unió tagországainak szerencsejátszási szokásaira jellemző, hogy ugyan a digitális megoldások egyre növekvő tendenciát mutatnak, de még mindig főként a földi hálózatban, értékesítőhelyeken vásárolnak a játékosok és adják fel szelvényeiket, teszik meg fogadásaikat.
Összehasonlítva az egyes országok nemzeti lottótársaságait, az online értékesítésben kiemelkedik a sorból
- Finnország az 52 százalékos,
- Észtország a 49 százalékos
- és Dánia a 42 százalékos arányával.
Görögországé és Spanyolországé a negatív rekord, előbbi 0,8 százalék, utóbbi pedig 2 százalékos átlagos éves internetes eladást produkált.
Fotó: Szerencsejáték Zrt.
A járványügyi helyzet hatására jelentős elmozdulás indult meg a hazai lottófogadók körében a digitális csatornák irányába, és egyre többen választják az SMS-Lottót, az Okoslottó applikáció letöltését, illetve az internetes fogadási lehetőséget.
A Szerencsejáték Zrt. adatai szerint a lelkes ikszelők között egyre népszerűbb a digitális térben megtett fogadás, a fent említett játékformák közül az elmúlt négy hétben az év elejéhez képest csak a számsorsjátékok internetes forgalma átlagosan 40 százalékkal nőtt, az Okoslottó alkalmazáson és a mobiltelefonszámlák terhére játszott SMS-Lottó átlagosan 11 százalékkal, a társaság weboldalán regisztrációval rendelkező játékosok SMS fogadásai pedig átlagosan 26 százalékkal növekedtek.
A vállalat egyes játékait vizsgálva az eddig eltelt 15 hétben összességében legtöbben a Puttót, valamint a Kenót játsszák digitálisan. Az elmúlt négy hét és az intenzív digitális kampány a termékeken belül is jelentősen növelte az interaktív forgalom részarányát, megdőlt a Joker, az Eurojackpot és a Kenó digitális heti értékesítési rekordja is.
A fentieken túl fontos kiemelni, hogy a digitális térben tett fogadások számos előnyt tartogatnak számukra. Amellett, hogy gyorsan és egyszerűen használhatók, a kisnyeremények utalása a társaság fogadási rendszerében nyitott belső egyenlegre vagy a játékos által megadott bankszámlára történik. Nincs elfelejtett játék vagy fogadás, ugyanis nyeremény esetén, játékformától függően, a játékosok SMS-ben vagy e-mailben kapnak értesítést.
A Szerencsejáték Zrt. kéri a játékkedvelőket, hogy egészségük védelme érdekében, betartva a járványügyi szabályokat, elsősorban otthonról adják fel virtuális szelvényeiket.