Szerdán hivatalosan is benyújtotta a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) vezérigazgatójának, Bolla Tibornak a dolgozói oldal a kollektív munkaügyi vitáról szóló kezdeményezését.
A dokumentumot szinte az összes, a társaságnál bejegyzett szakszervezet aláírta. A kollektív munkaügyi vita a konkrét sztrájk előszobája: a vonatkozó szabályozás úgy szól, hogy az érdekképviseletek akár már hét nap után (ez jövő csütörtökön fut ki) beszüntethetik a munkát, illetve ezalatt egyszeri kétórás figyelmeztető leállást is tarthatnak. Úgy tudjuk, ez utóbbi szervezésében egyelőre nem gondolkoznak a szakszervezetek.
Fotó: Földi D. Attila / VG
A kollektív munkaügyi vitát azután kezdeményezték, hogy
A vállalat tegnapi közleményében ezt a gazdasági helyzetet, a szektorra jellemző béremelési trendeket figyelembe véve, korrektnek nevezte. Csakhogy a szakszervezetek már
Információink szerint a fővárosi tulajdonú tömegközlekedési vállalat menedzsmentjének kötve van a keze, Budapest ugyanis nem enged nagyobb mozgásteret az eredeti ajánlat feltornászására, amely viszont a szakszervezetek számára elfogadhatatlan.
Karácsony Gergely főpolgármester stábja ezt azzal indokolja, hogy nincs több forrása. Ennek némiképp ellentmond, hogy februárban a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a helyi iparűzési adó (hipa) 2020-ra tervezett, 175 milliárd forintos bevételét. Ez jócskán meghaladja a tavalyi hasonló adatot.
További részletek a Világgazdaság csütörtöki számában