A mesterséges intelligencia alkalmazása új feladatot jelent vezetőknek, mivel ki kell alakítaniuk az AI asszisztensek és az emberek közötti ideális kommunikációt. A DXC Technology szerint az AI és a gépi tanulás széleskörű üzleti alkalmazása, valamint a csapatok közötti együttműködés a technológiailag magasan képzett üzleti vezetők irányításával jelentősen növelheti a termelékenységet.
A világ vezető, független informatikai szolgáltató vállalata szerint
Hozzátették,
A vállalat 2020-as munkaerőpiaci előrejelzése szerint az AI alapvető változásokat hoz majd például a jog, a könyvelés, az egészségügy és az oktatás területén:
- egyrészt ezeket a szolgáltatásokat a felhasználók széles köre személyre szabott szolgáltatásként veheti igénybe az alacsony költségű intelligens asszisztensek révén,
- másrészt az AI csökkenti az emberi eredetű hibákat.
Fotó: AFP
A döntéstámogató rendszerek ugyanakkor egyre kifinomultabbá válnak, a szakemberek egyre jobban támaszkodnak rájuk és idővel nem tudják majd átadni ezeket a készségeket másoknak. A vállalatoknak így el kell dönteniük, milyen kompromisszumot vállalnak az AI asszisztensek használata és a készségek lehetséges elvesztése között.
A döntéshozatal gyorsaságát jól példázza, hogy míg egy ember fél-egy másodperc alatt hoz meg egy döntést, addig a mikroprocesszoroknak csak néhány nanomásodpercre van szükségük ehhez (a nanoszekundum – ns – a másodperc egy milliárdomod része). Emellett a gépek által hozott döntések sokkal szélesebb, közel valós idejű adathalmazokon alapulnak. Ezek a jobb és gyorsabb eredmények először például a közlekedésre hatnak, kezdve az okosparkolóóráktól, az okos közlekedési jeleken át az okos forgalomáramlásig és végül az autonóm autókig és az okosvárosokig.
Az előrejelzés szerint
– ez utóbbiakat például több pénzintézet és befektetési társaság között is megoszthatják az emberek, és így a lehető legjobb hozamot érhetik el.
A vállalatoknak azzal is foglalkozniuk kell, hogy a cégek sikere a hatékony csapatmunkán múlik, így a csúcsteljesítményt nyújtó egyének helyét a jól összehangolt csapatok veszik át. Ezeknek a csapatoknak a tagjai egyszerre rendelkeznek majd üzleti és technológiai tudással, napi szinten képzik magukat és olyan optimalizálásokat végeznek, amelyek egy kevésbé szoros együttműködésben nem lenne lehetséges.
A változások következtében az idén élre törnek a technológiai fókusszal rendelkező üzleti vezetők, akik a vállalat hatékonyságát, agilitását és innovatív erejét előmozdító technológiákban látják a siker kulcsát. Ezek a technológiai vezetők egy teljesen új szemléletet képviselnek, feladatuk nem csupán az információtechnológia működtetése, hanem az új készségek és a céges kultúra fejlesztése. A csapatokhoz hasonlóan ők is kettős, üzleti-technológiai szemszögből vizsgálódnak. Ezek a vezetők várhatóan nagyobb üzleti eredményeket érnek el és fellendítik a vállalatok digitális átalakulását – áll a DXC Technology elemzésében.