Új belépőkkel gazdagodik az idei reklámtorta

Közélet | Társadalom

Becslések szerint idén 1-2 százalékkal bővülhet a reklámtorta. Ebben szerepet játszhat például az uniós csatlakozás, amelynek köszönhetően új márkák jelenhetnek meg a piacon. A szakemberek szerint elsősorban a napi fogyasztási cikkek reklámbüdzséje bővül, míg az autó reklámozására fordított összeg várhatóan stagnálni fog. A Mediadignozis adatai alapján a korábbi évekhez hasonlóan tavaly ismét az Unilever Magyarország Kft. költötte a legnagyobb összeget, 16,6 milliárd forintot reklámra. A második helyet a Procter&Gamble szerezte meg 10 milliárdos költésével, a magát 9 milliárdért reklámozó Pannon GSM pedig a harmadik lett. Utánuk jön a L”Oréal és a Westel 8,6, illetve

7,6 milliárd forintos kiadással. A 7,4 milliárd forintot költő Beckiser a 6., szorosan mögötte a Vodafone 7,3 milliárddal, amelyet a Henkel, Brau Hungária és a Nestlé triója követ, 5,7, 5,64, illetve 5,61 milliárd forintos reklámköltéssel – derül ki a Napi Gazdaság reklámmellékletéből. Az összeállítás foglalkozik továbbá a kisvállalkozásokra koncentráló webdesignerekkel, illetve hazánk uniós csatlakozása kapcsán megrendezendő külföldi ünnepségekkel is. (NG 6. old.)

Rendet tesznek Rómában

Velencéhez hasonlóan Rómának is elege lett a turistákból. Vége az utcazenélésnek, nem lehet szerelem-lakatot elhelyezni, és a Colosseumnál sem fagyizunk többet.

Eurostat: Kanadából és Svájcból jött a legtöbb befektetés az unióba

Lecsúszott az élről az Egyesült Államok, tavaly már Kanada valamint Svájc adta a legtöbb közvetlen külföldi tőkebefektetést az Európai Unióba.
Világgazdaság Piactér