BUX 43,557.47
+1.93%
BUMIX 3,745.78
+0.06%
CETOP20 1,841.99
0.00%
OTP 9,172
+2.85%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.04%
-0.49%
ZWACK 17,200
-0.58%
+2.22%
ANY 1,565
+1.29%
RABA 1,110
-0.45%
0.00%
+1.59%
0.00%
-4.21%
+0.13%
0.00%
+1.32%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,910
+3.41%
0.00%
ALTEO 2,800
+0.72%
0.00%
-1.91%
0.00%
0.00%
-0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.26%
+1.70%
0.00%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Megindul a vasúti forgalom a Szabadbattyán-Balatonfüred szakszon

A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban lesznek elérhetőek a nyári menetrend kezdetétől.

A Szabadbattyán-Balatonfüred vasúti vonalszakaszon a tavaly őszi leállást követően, a vágányzár megszűnik, 2021. május 31-én, üzemkezdettől ismételten megindul a vasúti forgalom – egyelőre a megszokott, dízeles vontatással. A szakaszon ütemtervnek megfelelően elkészült a munkálatok legnagyobb része, így az utazóközönség már használatba veheti az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.

A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban lesznek elérhetőek a nyári menetrend kezdetétől.

Teljes körűen elkészült a felsővezeték-hálózat és a villamos betápláláshoz szükséges infrastruktúra, befejeződtek a vasúti pálya- és állomásátépítési munkálatok, valamint megtörtént a biztosítóberendezés üzembe helyezése és a felsővezeték feszültség alá helyezése is. A sikeres üzemi próbák lezajlottak, 2021. május 25. óta villamos vontatású próbamenetek közlekednek Szabadbattyán és Balatonfüred között. Az idei nyári menetrend ennek megfelelően már villamos üzemmel fog elindulni – várhatóan 2021. június 19-én. A mozdonycsere új helyszínen, a korábbi székesfehérvári állomás helyett Balatonfüreden történik majd meg.

Fotó: Shutterstock

A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épülete elkészült. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósult meg.

A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is befejeződtek. A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV villamos vontatási alállomásának bővítése megtörtént, egy 132/2×27,5 kV-os, 16 MVA-es transzformátorral, külön Balatonfüred irányú kitápláló mező létesítésével. A vontatási energia biztosításához új tápvezeték épült ki a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá vált egészen Balatonfüredig.

A kivitelezési projekt mellett a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Tapolca-Ukk) előkészítését is. A fejlesztési program a Balaton északi partján fekvő 29. és 26. sz. vasútvonal-szakaszok villamosításával a közösségi közlekedés színvonalának javítását, az igényeknek megfelelő, megbízható, környezetbarát szolgáltatás biztosítását hivatott szolgálni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek