Volt-e olyan, akit „megfertőzött” a szenvedélyével?
A négyéves kislányom kihagyhatatlan a főzésből, ő a nagy fűszerező. Örömmel látom, hogy a közvetlen családi körben is kezd átalakulni a „…na, mit főzzek ma?” kényszer egyfajta alkotási lázzá.
Milyen képességeket igényel a hobbija?
A főzés egy nagyvállalat modellje. Fontosnak tartom, hogy előre elképzeljem a végeredményt, érezzem az ízét (vízió, stratégia). Párosítani kell a kreativitást a fegyelemmel (projektszemlélet). Előre kell gondolkodni, az alapanyagokat beszerezni (beszerzés), figyelni a párhuzamos folyamatokra (logisztika), foglalkoztatnom szükséges a lelkes segítőket, és érdekes feladatokat kell adni nekik (HR), s a produktumot el kell adnom a családon belül (értékesítés, marketing). Ami a legfőbb: szeretni kell, amibe belekezdünk.
Akad olyan tulajdonsága, amelyet e hobbija fejlesztett ki?
A meglévő tulajdonságaimat hívja elő egy-egy nagyobb főzés. Új tulajdonságot nem fejlesztett, de összekapcsolta őket, és egy időben foglalkoztatja. Összeérnek, mint az ízek. Amit viszont exponált s a legfontosabb helyre, az eredmény szeretete elé emelt egy életre, az – kedves coachom-edzőm szavaival megfogalmazva – a „cselekvés” szeretete.
Milyen tulajdonságokat tart fontosnak a cégvezetőknél?
„Egyszerűen definiálva”: szeressenek és tudjanak vezetni. Legyen erős értékrendjük, tartásuk, amely példaértékű a munkatársaik szemében is. Legyen reális önismeretük, amelynek mentén folyamatosan fejlesztik magukat. Tudjanak visszajelzést kérni és adni. Tudják egyeztetni a kreativitást a stratégiával. Találják meg helyüket a csapatban. Tudják, mikor és hogyan kell bevonni másokat döntéseikbe, és legyenek erősek, ha meg kell hozniuk egy döntést. Ezek mellett, de még inkább ezek felett maradjanak egészségesek. Tervezzék meg a saját életükben betöltött szerepeiket, legyenek képesek azokat harmóniában, egyensúlyban tartani.