Manager Magazin

Csokiforradalom a láthatáron

A gasztronómiai forradalom egyik kellemes meglepetése a kézműves csokoládé újbóli megjelenése. Már 10–15-re tehető azon vállalkozások száma, amelyeket számon tartanak a hazai csokoládépiacon.

Valósággal berobbantak a piacra a chocoMe csokoládék, ami egyértelműen Mészáros Gábornak, a vállalkozás tulajdonos-ügyvezetőjének köszönhető. A közgazdász üzletember, aki a belgiumi csokoládéakadémián tanulta ki új szakmáját, annak tulajdonítja vállalkozása felfutását, hogy „a válság ellenszenvet ébresztett a multinacionális cégek iránt, és arra késztette az embereket, hogy hazai és kézi készítésű csokoládékat vásároljanak, még ha drágábbak is a tömeggyártású termékeknél”. Emellett szerinte a gasztronómiai forradalomnak is jelentős szerepe van a csokoládémanufaktúrák növekvő népszerűségében.

Ha hívnák, visszamenne a Heinekenhez, ahonnan létszámleépítés miatt küldték el 2009 januárjában? „Biztosan nem, de más céghez sem” – mondja. Az akkori elbocsátás rettenetes csapás volt számára, csak 2009 végére jutott el a csokoládékészítés gondolatához, majd rengeteg időt töltött a koncepció, a termékfejlesztés, a cégarculat és a csomagolás kialakításával. „Mindez azért volt fontos, mert a vásárló akkor veszi meg a terméket, ha megtetszik neki, vagyis ha első pillantásra vizuális élményt jelent számára. Fontos az alapanyagok kiválasztása is, mert így érthető el az a gasztronómiai élmény, amelyért a fogyasztó visszatér hozzánk” – indokolta a hosszas felkészülést. A termékeik immár számos országban elérhetők, és 2011 októberében megnyitották a második chocoMe-üzemet is, Ausztráliában. A vállalkozás keretében 15–20 ember dolgozik a társaság sikeréért.

A chocoMe azért különleges, mert új termékkategóriát hozott létre a különböző – fűszeres, magvas, virágszirmos, liofilizált gyümölcsös – feltétes csokoládékkal. A vállalkozást hetvenhatféle feltéttel kezdték, ez 59 millió 493 ezer 123 variációt tesz lehetővé három – ét, tej, fehér –csokoládéalapra. „Tizenegy díjat nyertünk az utóbbi két és fél évben, s amelyikre a legbüszkébb vagyok, az a legutóbbi. A Jövő ígérete elismerést egy nemzetközi kritériumrendszer, tehát objektív mérce alapján kaptuk meg az Ernst & Youngtól” – mondja Mészáros Gábor.


A teljes cikk a Manager Magazin februári számában olvasható.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!