Bónusz Brigád: Elsőből elsők

Manager Magazin
BÓNUSZ BRIGÁD Tudtuk, hogy egyszer közös cégünk lesz, csak azt nem, mikor és hol – magyarázza Heller Gábor és Kaprinay Zoltán, az első és máig piacvezető magyar internetes közösségi vásárlói portál, a Bónusz Brigád két tulajdonosa.

A vállalkozás alapját azok a szolgáltatók képezik, akik ezeket az időszakos kedvezményeket promóciónak, a Bónusz Brigádot pedig nem értékesítési portálnak, hanem médiafelületnek tekintik, amelyen kockázatmentesen és garantált eredménnyel jelenhetnek meg. A modell lényege ugyanis az, hogy a szolgáltató csak akkor fizet, amikor valaki beváltja nála a bónuszt, miközben ajánlata több millió fogyasztót ér el. Heller Gábor szerint a vásárlóik már több mint 2,8 milliárd forintot takarítottak meg a Brigád révén: a szolgáltatók által nyújtott kedvezmény átlagosan 60 százalék, a fennmaradó összegből pedig még lejön a BB jutaléka, amely minimum 30 százalék, de a partner tudja, hogy így új ügyfeleket szerez, törzsvásárlói kört épít, hiszen a vevők gyakran már az első alkalommal többet költenek a megvásárolt bónusz névértékénél. A legújabb, nemzetközileg is egyedülálló szolgáltatásuk pedig a kis- és mikrovállalkozásoknak teszi elérhetővé a közösségi vásárlókat azzal, hogy a közelmúltban indított Piactér önkiszolgáló rendszerébe maguk tölthetik fel az ajánlataikat, az eladásokról pedig könnyen áttekinthető felületen kapnak tájékoztatást.


A két cégvezető szerint a bizalomra épülő üzletágban a munkatársak szemlélete is kulcskérdés. Ezért a mostanra 25 fősre növekedett cég munkatársait – ahogy fogalmaznak – úgy választották ki, mint tokaji aszúhoz a szőlőszemeket. Náluk nem arról szól a történet, mikor van végre vége a munkaidőnek: gyakran előfordul, hogy a munkatársak hétvégén is jelentkeznek, ha a portálon olyat látnak, amit hibának tekintenek.



„Ez a történet olyan, mint amikor valaki felépít egy házat, és be kell látnia, hogy azzal örökké újabb feladata támad – jellemzi a helyzetet Heller Gábor. – Amikor elkészült a dizájn és felállt a rendszer, megnyugodva mondtam, végre megvagyunk. A fejlesztők felnevettek, és ma már én is tudom, itt sosem lehet leállni. Olyannyira nem, hogy az üzletágban elsőként a virtuális mellett Brigád Bolt néven egy valódi üzletet is nyitottunk, hogy az online világában kevésbé jártas ügyfeleket is tökéletesen ki tudjuk szolgálni.”


További részletek a manager magazin júniusi számában.

Putyin: több gyerek, több adókedvezmény

Az orosz elnök évértékelő beszédében a nagycsaládosok támogatására koncentrált. Megerősítette a GDP-célt is, ami az elemzők szerint elérhetetlen.

A vámok eltörlésére is kész az Európai Unió

Az Európai Parlament szakbizottsága a kétoldalú kereskedelmi tárgyalások megszakításával fenyeget.
Világgazdaság Piactér