Dízelmozdonypróba

Manager Magazin
Mazda6 CD180 GTA Sportkombi Nálunk járt a Mazda hatos sorozatának egyik legkívánatosabb darabja, a CD180 GTA Sportkombi, a legerősebb dízelmotor az egyik leggazdagabb felszereltséggel társítva, és mindez egy csodaszép kombikarosszériába csomagolva.

A hatos Mazdáktól mindig is azoknak a családapáknak a pulzusa kezdett szaporábban verni, akik számára a vezetés többet jelent pusztán A pontból B pontba történő eljutásnál, ám sportkocsi vásárlásáról szó sem lehet, hiszen mi lesz akkor a járókával, a nagymamával, meg különben is, odébb van még a kapuzárási pánik. Ezt a vészterhes, családcipelési időszakot lehet remekül kibekkelni a hatos Mazdával, amely tökéletes kompromiszszum a sportosság és a hétköznapok során nélkülözhetetlen praktikum között. Itt van mindjárt az autó külseje, amely a Mazda legendás Wankel-motoros sportkocsijára, az RX8-ra hajaz, persze jóval testesebb kiadásban, de azért a vonalak között jól láthatóan ott bujkál egy aszfaltszaggatásra kitalált jármű. Bár a tesztelésre kapott hatos kombikivitel volt, a modell sportos karakterét ez egy fikarcnyit sem csorbította, sőt, így talán még harmonikusabbak voltak az arányai a szépen kanyarított farnak köszönhetően. A sportos vonalak tesztautónk esetében szerencsére nem kevésbé sportos karaktert takartak, ugyanis a dízelkínálat csúcsát, egy 2,2 literes, 180 lóerős modellt kaptunk, amelyet szokás szerint ezúttal is megosztva teszteltünk.


ROBUSZTUS ÉS SPORTOS Ebben a hónapban a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe) vezérigazgatóját, dr. Zámbó Ákost kértük meg, próbálja ki velünk a hatos Mazdát, amely egy céges Volkswagen Passat szerepét vette át néhány nap erejéig. „Az autó komoly méretű, robusztus benyomást kelt, ugyanakkor sportos is. A kiválasztott sötétkék szín kellemes, átlagos és nem feltűnő külsőt sugároz. A beltérben a műszerfal és a kezelőszervek kidolgozottsága nagyon tetszett, kivéve az ülésfűtés gombjait, amelyek olcsó műanyagként hatottak, így ki is lógtak az összképből, de ha már itt tartunk, szerintem a klímát állító bütykök is kissé túlméretezettek. A hatos nagyon tágas belül, az ülések kényelmesek, a hátsó sorban és a csomagtérben is óriási hely van, ugyanakkor a poggyásztartóban a praktikus tárolási lehetőségek – például rekeszek – hiányoztak” – osztotta meg velünk tapasztalatait a biztosítási szakember, aki saját bevallása szerint inkább menet közben szerette meg igazán az autót. „Meglepően könnyű volt vezetni a hatost, különös tekintettel a méreteire. A motor erős, alacsony fordulatról is jól húz, igazi dízelcsemege. Nem elhanyagolható szempont, hogy nagyobb sebességnél is halk, a fogyasztás ugyanakkor nem tűnt kevésnek a fedélzeti komputer által kiírt nyolcliteres átlaggal. A futómű kissé feszes, de még pont elviselhető a rossz fővárosi utakon, ami viszont nagyon tetszett, az a precíz és közvetlen kormányzás.”


Mazda6 CD180 GTA Sportkombi

Motor: négyhengeres, 2183 cm3
Teljesítmény: 132 kW/180 LE (3500/min.)
Nyomaték: 400 Nm (1800–3000/min.)
Hajtás, erőátvitel: elsőkerék-meghajtás, hatfokozatú manuális váltó
Végsebesség: 216 km/h
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,4 s
Gyári átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km
Méretek (hossz/szélesség/magasság/tengelytáv): 4785/1795/1490/2725 mm
Össztömeg (75 kilós vezetővel): 1575 kg
Csomagtartó: 519 l
Üzemanyagtartály: 64 l
Listaár: 8 559 900 Ft (egymilliós jubileumi kedvezménnyel)



JOGSIGYILKOS Tesztelőnk ez utóbbi megállapítása nem meglepő, hiszen a Mazda mérnökei bevallottan óriási hangsúlyt fektettek a hatos kifejlesztésénél a sportos vezethetőségre és karakterre, olyannyira, hogy a kategória etalonjának tartott hármas BMW szintjének elérése volt a cél. A végeredmény tényleg meggyőző lett, a közel 4,8 méteres kocsi precízen követi a legkisebb kormánymozdulatot is, így ha nincs mellettünk a család, még egy kis élményautózásra is befogható. Dízeles tesztalanyunk a sztrádán volt igazán elemében, 180 lóerővel és 400 newtonméternyi nyomatékkal nem akadt olyan szituáció, amelyet ne tudott volna kacagva megoldani, ezért meglehetősen gyakran kellett ellenőrizni a sebességet, hiszen egy óvatlan gázadásra is könnyedén a jogsigyilkos sebességtartományba kerülhettünk. A Mazda legerősebb dízelmozdonyáért jelenleg 8,56 millió forintot kell fizetni; ez az autó megjelenését, kidolgozását és technikai tartalmát alapul véve kedvezőnek mondható, pláne ha azt is számításba vesszük, hogy a Mazda azon kevés japán márkák egyike, amely nem „szórta szét” a világban a gyártását az egyre erősödő jen miatt, így a hatoson még ott virít a „Made in Japan” címke, amelyet manapság egyre jobban meg kell becsülni.  

Megállapodás helyett mentesség

Egyre távolabbra kerül az amerikai–kínai kereskedelmi megállapodás, a legutóbbi előkészítő tárgyalás a vártnál hamarabb ért véget.

Ismét tesztelheti mélypontját a forint

A nemzetközi makroadatokat a hét elején háttérbe kényszeríthetik az Iránnal kapcsolatos nemzetközi egyeztetések.
Világgazdaság Piactér