Manager Magazin

Hozamváró pozíciók

MODELLPORTFÓLIÓK Nagyon eltérően ítélik meg a befektetésekkel foglalkozó szakemberek az idén várható tőkepiaci folyamatokat. Ezért a bizonytalan kilátások miatt a szokottnál is célszerűbb több lehetőség között megosztani a befektetésre szánt összeget. Így egyszerre több vasat tartunk a tűzben, és kisebb kockázatot viselünk.

Családbarát üzletember

Kolping Aki hosszú távra tervez, az a válság idején sem veszítheti el a hitelességét – vallja Baldauf Csaba, a közel egymilliárdos fejlesztést végrehajtó négycsillagos alsópáhoki Kolping Hotel igazgatója. Erről és karrierje alakulásáról kérdeztük.

A jövőnek eredet kell

Bosch Magyarországon 11 vállalattal van jelen a Bosch, hétezer alkalmazott dolgozik itt, a cégcsoportot Thomas Beyer képviseli. Az anyavállalat 125 éves, s hazánk száz éve áll kapcsolatban a céggel. A tervek a következő száz évre is elegendők.

Kapcsolatok egyensúlyban

Hungaropharma Hosszú volt az út, de célirányos, amíg a Pannonhalmi Bencés Gimnázium kémiai laboratóriumából a közel 250 milliárd forint éves forgalmat elérő, piacvezető gyógyszerforgalmazó Hungaropharma élére került Feller Antal.

A zöld ragyogás

BOSCH Elektromotor-gyártás, szolártechnika, internethálózat-építés – az első számú autóalkatrész-beszállító a jövő piacain küzd az újabb és egyre veszélyesebb ellenfelekkel. Sikerül-e a korszakalkotó átalakulás?

Embereket menedzsel

Tetra Pak Év végéig egy hosszú távú beruházási tervet készít elő az anyacégnek Révész Zoltán, a Tetra Pak Danube ellátási lánc első számú vezetője – egy roadmapet. Ebből derül ki, mekkora összeggel, milyen lépésekkel lehet fejleszteni a vállalatot.

A jövő „csányisándorai”

Pályaképek Negyvenezernél is többen dolgoznak Magyarországon a pénzügyi szférában, egy kisváros lakosságát kitevő tömegből pedig nem könnyű kiemelkedni. Vannak persze, akiknek sikerült, és jó néhányan a neves bankárok közül meglepően fiatalok, csak a harmincas éveiket tapossák. Bár összeállításunk szereplői máshonnan indultak, pályáikban és személyiségükben sok a hasonlóság: kitartóak, és fontos számukra a család.

Csicsáky Péter: Egyelőre a válságot inkább a hajszín jelzi, mint a számok

Takarékbank Ott fordulnak elő gyakrabban hibák, ahol gépiessé váltak a folyamatok, ahol az ember szerepe kisebb – vallja Csicsáky Péter, a TakarékBank elnök-vezérigazgatója. Tavaly az év bankárának választotta meg a szakma; ezt Csicsáky úgy értékeli, ezzel az idáig kicsit elnézően kezelt vidéki takarékszövetkezeteket ismerték el. Mert ott lassúbb ugyan a fejlődés, ám a fegyelmezett, nem csak a profitra koncentráló, visszafogott gazdálkodásnak megvolt a haszna: a válság eddig alig viselte meg a bankot s tulajdonosait. Csicsáky a közvetlen vezetői stílus híve, ezért nem is vágyik nagybank élére.

A felelősségvállalásról

Személyes Sorozatunkban csúcsvezetőket kérünk fel, írják meg véleményüket, hogy érzik magukat üzletemberként, aktuálisan milyen gondolatok foglalkoztatják őket. Mindezt politikamentesen és az irányított vállalatot érintő hírek mellőzésével.
Világgazdaság Piactér