Együttvéve 25 millió dollárért (7,7 milliárd forint) kelt el 200 pár a Nike & Louis Vuitton Air Force 1 edzőcipőből, amelyet Virgil Abloh, a Louis Vuitton divatház novemberben fiatalon elhunyt sztárdizájnere tervezett cége számára a Nike 1982-es legendás modellje alapján.

Virgil Abloh Fotó: AFP

A legdrágábban eladott sportcipőért 350 ezer dollárt fizettek, a legolcsóbban eladott lábbeliért 75 ezret adtak a február 8-án zárult online jótékonysági árverésen

– közölte szerdán az aukció szervezője, a Sotheby’s.

A limitált kiadású edzőcipők a várakozást messze túlszárnyaló áron, átlagosan több mint 100 ezer dollárért keltek el. Az aukciósház minden pár cipőt 2000 dolláros kikiáltási áron hirdetett meg, és legfeljebb 5–15 ezres leütési árral számolt.

A borjúbőr sportcipőket eredetileg a Louis Vuitton 2022-es tavaszi-nyári férfikollekciója számára tervezte a ritka szívrákban 41 évesen elhunyt sztárdizájner, építész és dj a minden idők egyik legsikeresebb és legikonikusabb edzőcipője, az 1982-ben kreált Nike Air Force 1 negyvenedik születésnapjának megünneplésére.

A férfidivatcikkekért felelős Abloh volt az első afroamerikai kreatív igazgató egy vezető francia divatház élén.

Fotó: ED JONES / AFP

Az árverés bevételét az az ösztöndíjalap kapja, amelyet Virgil Abloh hozott létre a feltörekvő fekete, afroamerikai vagy afrikai származású tervezők támogatására.