A rendkívül magas földgázárak miatt nem fogadnak több megrendelést a dél-szlovákiai, vágsellyei (Sala) Duslo vegyi üzemben. 

A Duslo az AdBlue legnagyobb előállítója Európában. A második legnagyobb Németországban már korlátozni kezdte a gyártást, a harmadik legnagyobb cég Lengyelországban pedig ugyancsak leállította a gyártást

közölte Richard Sulík szlovák gazdasági miniszter, aki szerint a dízelautókhoz szükséges adalék készleteivel a következő hetekben komoly problémák lehetnek. 

Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A Pravda szlovák napilap információi szerint a döntően a teherfuvarozókat, busztársaságokat érintő gond azért annyira égető, mert legfeljebb két hétre elegendő készletről beszélhetünk. 

A szlovák kormány már elrendelte a rendkívüli tartalékok felvásárlását, konkrétan 500 ezer literről van szó 

írja a pozsonyi Új Szó napilap. A szakminisztérium már megegyezett a gyártókkal és a forgalmazókkal, hogy az adalékot kizárólag szlovákiai fuvarozóknak, forgalmazóknak árusítsák. 

Az sem kizárt, hogy megtiltják az AdBlue exportját. 

Az adalék egyik legfontosabb szerepe, hogy csökkentse a modern dízelmotorok károsanyag-kibocsátását. Az AdBlue-t az Euro 5 és az ennél magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorokban használják. Petr Bláha, a Duslo vezérigazgatójának közlése szerint a gyártást az üzemben egyelőre nem állították le, de új rendeléseket már nem fogadnak.