BUX 50,950.44
-0.73%
BUMIX 4,165.95
+0.18%
CETOP20 2,361.1
0.00%
OTP 16,865
-1.60%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
-2.30%
+1.04%
-0.80%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,535
+0.33%
RABA 1,285
-0.39%
0.00%
+0.36%
-1.20%
+0.81%
-1.64%
+1.28%
-0.24%
-0.51%
-1.38%
OTT1 149.2
0.00%
+2.71%
MOL 2,644
+0.92%
+1.69%
ALTEO 2,150
+0.47%
0.00%
+2.10%
EHEP 1,595
+3.57%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+4.41%
+1.58%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
-0.51%
+20.65%
0.00%
-3.36%
0.00%
-1.10%
NUTEX 15.12
+1.07%
GOPD 12,700
+5.83%
OXOTH 4,600
+3.93%
-1.92%
NAP 1,120
+5.76%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Rekord pénzt hoz a Netflixnek a Nyerd meg az életed

A pénzjutalomért elkeseredetten küzdő pénztelen emberekről szól a Netflix legújabb tévésorozat-sikere, amelyről már egy hónappal a bemutatása után látszik, hogy rekord összeget hoz az amerikai streaming szolgáltatónak.

A Netflix 891,1 millió dollárra becsüli legújabb megahit produkciója, a "Nyerd meg az életed" (angolul Squid Game) című dél-koreai tévéfilm-sorozat értékét - jelentette a Bloomberg a vállalat saját belső számításaira hivatkozva. Az első 23 napban 132 millió ember nézett meg legalább két percet a sorozat kilenc részes induló szezonjából, ami meghaladja a tavaly bemutatott eddigi rekorder, "A Bridgerton család" teljesítményét.

Fotó: EyePress via AFP

A streaming módszerrel terjesztett filmek bevétele nem mérhető ugyanazzal a módszerrel, mint a mozikban vetítetteké, a majdnem kilencszáz millió dollár a cég saját számítási módszerei alapján meghatározott összeg, egy dokumentumból, amelyet a hírügynökség megszerzett. Az összeg sokszorosan meghaladja az első szezon előállításának a költségét, a 21,4 millió dollárt írta a Bloomberg.

A Netfilix becslése szerint azoknak a 89 százaléka, akik elkezdték nézni a sorozatot, legalább 75 percet látott, és a kétharmad részük - azaz mintegy 87 millióan - az első 23 napban végig is nézte a részeket.  A nézők összesen 1,4 milliárd órát töltöttek a képernyő előtt a sorozatot figyelve.

Mindez nagyon jó hír a vállalatnak, hiszen az év első felében a leglassabb ütemben gyarapodott az előfizetői tábora 2013 óta. A Netflix részvényeinek ára a sorozat kibocsátása óta mintegy hét százalékkal nőtt.

Kapcsolódó cikkek