BUX 50,723.42
-0.36%
BUMIX 4,291.58
-0.55%
CETOP20 2,302.76
+0.24%
OTP 17,285
-0.55%
KPACK 9,150
-22.46%
0.00%
-2.72%
+0.26%
-0.62%
ZWACK 16,700
0.00%
+3.60%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
0.00%
0.00%
-1.45%
-2.02%
+0.39%
-1.52%
-4.35%
-0.24%
-3.51%
-1.17%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,434
+1.00%
-1.72%
ALTEO 1,710
-0.29%
0.00%
+0.83%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-1.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.60%
-1.74%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-1.64%
+0.44%
0.00%
+2.41%
NUTEX 16.18
+0.75%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Új rémület az európai gazdaság horizontján: a magnéziumhiány

A német, és az európai ipart már eddig is visszafogta az alapanyagok, különösen a félvezetők hiánya, a német fémtermelők szövetsége, a WVM most újabb veszélyre figyelmeztet: november végére a kontinens kifogy a magnéziumból.

Az alapanyagokban kialakult hiány az elmúlt hónapokban jelentős fékező erőt jelentett az európai, és főleg a német ipar számára, különösen az autógyártásban. A német fémtermelők most egy újabb problémára hívták fel a figyelmet, amely még egy szűk keresztmetszetet alakíthat ki a termelésben.

A meglévő magnéziumkészletek Németországban, és tulajdonképpen Európa egészében 2021 november végére kimerülnek

– írta a berlini kormányhoz intézett levelében a Reuters jelentése szerint a német fémtermelők szövetsége, a WVM.

Fotó: Shutterstock

A szövetség arra kérte a kormányt, hogy kezdjen tárgyalásokat a világ messze legnagyobb magnéziumtermelőjével, Kínával, arról, hogy növeljék európai szállításaikat, illetve érje el, hogy az Európai Unió növelje a saját kitermelését.

Az alapanyaghiányért részben a felszökő energiaárak is felelősek, amelyek világszerte növelték az alumínium, a szilícium és a cink termelőinek költségeit.

Kína is energiahiánnyal küzd. A magnézium mellett a szilícium hiánya is növekvő problémát jelent az ipar számára – mondta a Reuters elemzője, Andy Home.

Egy ilyen mértékben szűk keresztmetszet mellett, a teljes alumínium-értékláncban hatalmas termelési veszteségek keletkezhetnek olyan szektorokban, mint az autó-, repülőgép- és elektromoskerékpár-ipar, az építőipar, a csomagolóipar és a gépipar – figyelmeztet a német szövetség. A jelentős mértékű magnéziumtermelés Európában 20 esztendővel ezelőtt állt le, Európa jelenleg 95 százalékban kínai importból fedezi igényét a könnyűfémre.

Kapcsolódó cikkek