Megtorpant a kiskereskedelmi forgalom növekedése az Egyesült Államokban júliusban a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Census Bureau szerdai jelentése alapján.

Az ország júliusi kiskereskedelmi és élelmiszeripari szolgáltatási forgalmának szezonális ingadozásokkal, valamint ünnep- és kereskedési napokkal, de nem árváltozásokkal kiigazított előzetes becslése 682,8 milliárd dollár volt, gyakorlatilag nem változott az előző hónaphoz képest, de 10,3 százalékkal haladta meg a 2021. júliusit.

Elemzők a kiskereskedelmi forgalom 0,1 százalékos havi növekedését várták júliusra, mivel az enyhén mérséklődött, és júliusban is magas maradt. Az előző hónapban, júniusban a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal nőtt havi, 8,7-del éves bázison.

 

A nem bolti kiskereskedők eladásai 2,7 százalékkal ugrottak meg júliusban, amit nagyrészt az Amazon július 12–13-i Prime Day eseménye lendített fel. 

 

Növekedést regisztráltak az építőanyagok, valamint a kerti eszközök és kellékek kereskedőinél (1,5 százalék), a kis vegyesboltoknál (1,5), az elektronikai és háztartási gépek forgalmazóinál (0,4), az egészségügyi és testápolási cikkek esetén (0,4), valamint az élelmiszerboltokban (0,2). Az élelmiszerárak 1,1 százalékkal emelkedtek júliusban.

A benzinkutak forgalma viszont 1,8 százalékkal visszaesett. Csökkenés volt a gépjármű- és alkatrész-kereskedőknél (1,6 százalékos), a ruházati cikkek és ruházati kiegészítők esetén (0,6) és az áruházakban (0,5). A benzinkutak nélkül a kiskereskedelmi eladások 0,2 százalékkal nőttek, szemben a júniusi 0,6-del. A gépjárművek, a benzin, az építőanyagok és az élelmiszeripari szolgáltatások nélkül az úgynevezett mag kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal emelkedett, szemben a júniusi 0,7-del. Az elemzők itt 0,6 százalékos növekedést vártak.