BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A Ryanair vezére nekiugrott Ukrajnának, nem érti, mi történik

A szókimondóságáról híres Ryanair-vezérigazgató nem érti, mi történik. A Ryanair már két évvel ezelőtt felvette a kapcsolatot ukrajnai repülőterekkel, hogy készüljenek fel a légi forgalom majdani újraindítására, a válasz: rádiócsend.

Nagyon készülnek a légitársaságok az ukrajnai újraindulásra, ha elmúlnak a harcok, és ehhez előkészületekre van szükség. A Ryanair például olyan mértékben ugrásra készen áll, hogy az előkészületekre már két évvel ezelőtt javaslatot tett az ukránoknak. A válasz: rádiócsend – méltatlankodott kedden egy videóüzenetben Micheal O’Leary, a fapados légitársaság szókimondóságáról közismert vezérigazgatója.

A Ryanair az első évben ötmillió utast szállítana, de válaszra se méltatják – O'Leary nem érti Ryanair press conference
A Ryanair az első évben ötmillió utast szállítana, de válaszra se méltatják – O’Leary nem érti  / Fotó: APA-PictureDesk via AFP

A polgári légi közlekedés újraindítása gazdasági szempontból is létfontosságú Ukrajnának, de ez a folyamat nem fog megindulni, hacsak

valaki nem billenti meg hátulról a repülőtereket

– fogalmazott O'Leary a The Kyiv Independent ukrán lap tudósítása szerint az üzenetben, amit az „Ukrajnát építjük” elemzőközpont szervezte konferenciának küldött.

A kereskedelmi járatok 2022, az orosz invázió megindulása óta nem használhatják az ukrán légteret. A Flightradar európai légi járatokat élőben követő térképén azóta folyamatosan azt láthatjuk, hogy a kontinens egyéb részei felett nyüzsögnek a repülők, Ukrajna – és a szomszédos Moldova és Belarusz – felett azonban üres az égbolt, legfeljebb a civil portál látókörében nem szereplő harci gépek, rakéták és drónok röpködnek.

O’Leary: a Ryanair az első évben már ötmillió utast szállítana Ukrajnába a háború után

O’Leary visszaidézte: 2023 júliusában a Ryanair javaslatot juttatott el a nyugat-ukrajnai Lemberg repülőterének és a Kijev közelében fekvő boriszpili nemzetközi repülőtérnek, amelyben azt vetítette előre, hogy a légtér újranyitását követő egy évben a társaság ötmillió utast szállítana Ukrajnába, majd a következő öt esztendőben ez az évi szám akár meg is lenne duplázható.

De csalódást keltően nem hallottunk tőlük választ több mint két éve

– mondta. (Az időpontok nem jönnek össze: vagy nem július volt az első kapcsolatfelvétel hónapja, vagy nem két évről van szó, de mindenesetre hosszú időről, miközben a béketárgyalások előkészítése már hetek óta folyik, ha a végük még nem is látszik.)

Kicsit el vagyok veszve, miért nem készülnek a repülőterek a járatok újraindulására és miért nem egyeznek meg a Ryanairrel

– tette hozzá a vezérigazgató.

Azt is elmondta, miért van értelme az efféle sürgetésnek. Ha nincs költségegyezség a repülőterekkel, akkor a háborút követő egy évben ötmillió helyett csak 1-1,5 millió utas szállítására lehet számítani, a kijevi járatok száma pedig 50 helyett csak 20 lehetne. 

Lembergi repülőtér: ők már tárgyalnak, csak nem a Ryanairrel

A helyzet azért nem reménytelen, a repülőterek vezetőivel ezen a héten találkoznak várhatóan Varsóban. A Ryanair számára az újraindulás feltétele

  • a költségegyezség megléte
  • és a civil utazás biztonságossága – mondta O’Leary.

Az ukrán lap idézi a lembergi (lvivi) nemzetközi repülőtér főigazgatóját, Tetjana Romanovszkát, aki korábban márciusban azt mondta, áprilisban vagy májusban már újraindulhatna a légi forgalom a kormányzat optimista jövőváltozata szerint. A járatok lehetséges újraindulásáról tárgyalásban vannak a következő légitársaságokkal:

  • Wizz Air, 
  • Air Baltic, 
  • Turkish Airlines, 
  • SkyUp, 
  • Austrian Airlines, 
  • Lufthansa, 
  • LOT. 

Ukrajnában kezd légi csatába a Wizz és a Ryanair
Ugrásra készen várják a fapadosok az ukrán légi forgalmi piac megnyitását. A Wizz Air negyven új Airbusszal fedné le az országot, a Ryanair hat héten belül repülné az ukrán reptereket.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.