A prémiumvíz-gasztronómia nem csak marketing: ásványi összetétel, forrásvidék és márkatörténet is szerepet játszik az árban – derült ki a Global Market Insightson megjelent januári elemzésből.
A palackozott prémiumvíz globális piaca tavaly 38,6 milliárd dollárt ért, és várhatóan évente 6,7 százalékkal nő a következő évtizedben. A növekvő egészségtudatosság és az egyre nagyobb rendelkezésre álló jövedelem jelenti a prémiumvizek piacának fő mozgatórugóit. A prémium minőségű víztermékek elsősorban a vendéglátóiparban – hotelekben, éttermekben és wellnessközpontokban –, valamint a kiskereskedelemben népszerűek.
A városiasodás, a megfizethetőség javulása és az egészség holisztikusabb értelmezése pedig fokozzák a keresletet.
A forrásvíz szegmense 2024-ben 10,2 milliárd dollárt tett ki, és várhatóan évente 6 százalékkal nő 2034-ig. A fogyasztók egyre inkább a természetes forrásból származó, ásványi anyagokban gazdag és adalékanyagmentes vizeket részesítik előnyben.
A márkák különféle innovációkkal célozzák meg a tudatos fogyasztókat, például vitaminokkal vagy antioxidánsokkal dúsított funkcionális vizekkel.
Az ökotudatosság is központi szerepet kap. Egyre több gyártó vált műanyagról újrahasznosítható üvegre és címkére. Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése pedig könnyen elérhetővé teszi ezeket a termékeket, így tovább növelve a piac volument.
A prémiumvízpiacot vezető multinacionális cégek változatos portfólióval rendelkeznek: forrás-, ásvány-, szénsavas, ízesített és funkcionális vizekkel szolgálják ki a különböző szegmenseket. Innovációval és stratégiai versennyel igyekeznek kielégíteni a változó fogyasztói igényeket.
A márkázott víztermékek legnagyobb értékesítési csatornái a szupermarketek és a hipermarketek, amelyek 2024-ben 22,9 milliárd dolláros forgalmat generáltak.
A prémiumvízpiacot főként a Nestlé, a Danone, a PepsiCo és a Coca-Cola uralja.
Ezek a cégek erős márkanevük, széles termékkínálatuk (például forrásvíz, ásványvíz, szénsavas víz, ízesített és funkcionális víz) és kiterjedt disztribúciós hálózatukkal vezetik a piacot. Emellett innovációban és fenntarthatóságban is versenyeznek, például zöldmarketinggel, digitális kommunikációval és prémiumszintű vendéglátóipari partnerségekkel.
A palackozott prémiumvizek piaca a globális italszektor egyik legdinamikusabban növekvő és legösszetettebb ága.
A keresletet az egészségtudatos életmód, a luxus iránti igény és a fenntarthatósági elvárások együttesen hajtják. Az olyan kulcstrendek, mint a funkcionális összetevők, fenntartható csomagolás, e-kereskedelem és a márkaélmény, tovább formálják a versenyhelyzetet. A piac jövője a márkák innovációs képességén, stratégiai partnerségein és a fogyasztók igényeinek mély megértésén múlik.
Tiszta víz, tiszta jövő: az EIB 15 milliárd eurót mozgósít az uniós vízkészletek védelmére
Érkezik a válasz a klímaváltozás súlyosbította aszályokra és a növekvő vízhiányra. Az Európai Beruházási Bank 15 milliárd eurós támogatást jelentett be a következő három évre, amelyet vízvédelmi beruházásokra, új technológiákra és a vízpazarlás csökkentésére fordítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.