BUX 41,442.56
+0.45%
BUMIX 3,971.31
+0.58%
CETOP20 1,920.34
0.00%
OTP 10,435
+1.31%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.13%
+0.50%
ZWACK 17,150
0.00%
0.00%
ANY 1,655
+4.09%
RABA 1,185
0.00%
-0.88%
+1.38%
+1.22%
-1.84%
+0.52%
+12.27%
+1.84%
0.00%
-0.66%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,830
+0.07%
+0.50%
ALTEO 2,340
+0.43%
0.00%
-1.96%
EHEP 1,545
+19.31%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.99%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
-1.41%
-0.75%
-5.05%
-7.75%
-1.57%
NUTEX 10.15
-2.87%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,220
-0.49%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Cascóban várt verseny

Duplájára emelkedhetnek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai, a cascóé viszont folyamatosan csökkenhet. Ilyen, de ennél kevésbé szélsőséges vélemények is napvilágot láttak mostanában a gépjármű-biztosítások idei díjairól felállított prognózisokban. A Biztosítás.hu Biztosító Alkusz Kft. a casco díjainak jelentős csökkenését jelezte előre a közelmúltban. Jóslatait a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adataira alapozza, ezek szerint tavaly a biztosítótársaságok cascóból származó díjbevétele 102 milliárd forint volt, ebből 40 milliárd profitot realizálhattak. Az internetes brókercég ebből arra következtet, hogy rövid időn belül lemehetnek a cascoárak, és ezzel megindulhat az átvándorlás e termék esetén is.

Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta: valóban elindult egy árverseny a casco biztosítások piacán is, az alacsonyabb díj azonban nem mindig jelent tényleges árcsökkenést. Ha ugyanis valaki megköt egy rész-cascobiztosítást, úgy azzal valóban akár 50-60 százalékkal kevesebbet fizethet, nem szabad viszont elfelejteni, hogy ezért a díjért nem ugyanazt a szolgáltatást kapja. Szerinte a cascók esetén nemcsak az árra, hanem arra is fontos odafigyelni, azért mit kap az ügyfél. Egy részcasco díja ugyanis lehet, hogy feleannyi, mint egy teljes körűé, ha viszont olyan kár éri az autót, amire nem volt biztosítva, akkor az olcsó casco drágává válik, hiszen nem kap kártérítést az ügyfél. Az Union tavaly óta kínált Bonus-Casco terméke jó megoldás lehet, ennek keretében ugyanis a kötelező biztosításon elért bónuszfokozat alapján kap előzetes kedvezményt az ügyfél.

A legfontosabb így szerinte az, hogy az autós a valós igényeinek megfelelően válasszon terméket. Emellett jó irányvonalnak tartja az egyre terjedő beépített casco konstrukciókat is, amikor a finanszírozó beleépíti a cascót a finanszírozás díjába. Így a teljes körű szolgáltatásért nem az egyéni casco díjszintjét, hanem annál lényegesen kevesebbet fizet az ügyfél.

Haraszti Zsolt, a Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője szerint az idei kampányban egyik társaság sem tervez jelentős díjnövelést, hiszen a verseny rendkívül éles, amit az új szereplő, a Genertel megjelenése is fokoz. Emiatt a korábbi szereplők egyrészt védik saját állományukat, másrészt továbbra is az új ügyfelek megszerzésére törekednek, emiatt nem számít a tarifák emelkedésére. Ezek ugyanakkor szerinte az idén is tovább bonyolódhatnak, mert a biztosítók még több szegmensre darabolják majd a piacot, mint eddig.

Emellett az online kedvezmények meghatározóak maradnak, nincs kizárva, hogy az idén még több társaság még nagyobb kedvezményeket ad majd. (A múlt évi csúcs 30 százalék volt.)

A cascók díjairól az alkuszcég ügyvezetője elmondta: az idén már minden jelentős piaci szereplő csökkentette az árait. A Generali kezdte a sort, az Uniqa követte, majd az Allianz, utóbbi nyáron bevezetett új termékével akár 30-40 százalékos kedvezmények is elérhetők. Az árcsökkenési hullám tehát szerinte elindult, hiszen míg tavaly az átlagos éves cascodíjak 100–120 ezer forint között voltak, addig az idén már 100 ezer alatt vannak. VV

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek