A kereslet csökkenésével párhuzamosan – tette hozzá – lazultak a feltételek, a korábban általánosnak tekinthető legalább 20 százalékos önrész és a teljes körű casco kezd eltűnni a piacról, emellett fokozatosan kitolódnak a futamidők is.
A feltételek lazulása azzal jár együtt – mutatott rá Varga Csaba -, hogy sok esetben olyan ügyfelek is kölcsönszerződést kötnek – nem számolva a valós költségekkel –, akik nem engedhetnék ezt meg maguknak, vagy teherbíró képességükhöz képest túl nagy kategóriájú járművet választanak.
A felügyelet azt javasolja az ügyfeleknek, hogy úgy írjanak alá lízing-vagy kölcsönszerződést, hogy maradjon tartalékuk a devizaárfolyam változásának, vagy hirtelen jövedelemkiesésnek a fedezésére, és a PSZÁF véleménye szerint az ügyfeleknek mindenképpen hasznos casco-biztosítást is kötni. A szolgáltatóktól az eddiginél jóval részletesebb – a hitelintézeti törvény előírásainál is bővebb tájékoztatást vár el a felügyelet, ami inkább a tartalmi, mint a formális felvilágosításra helyezi a hangsúlyt.