Vadász György. A Magyar Iparszövetség ügyvezető társelnöke. Először is, nem vitás, hogy Magyarországon számtalan társadalmi rétegnek, csoportnak lehetnek és vannak is komoly sérelmei, ám véleményem szerint a legsúlyosabb igazságtalanságok nem a vasutasokat érték az utóbbi időben. Elég a magyar kisvállalkozásokat említeni, amelyek az elmúlt több mint másfél évtizedben szinte semmilyen támogatást, állami segítséget nem kaptak, holott a foglalkoztatás több mint kétharmadát képviselik. Nem véletlen, hogy tőketermelő képességük jócskán elmarad az uniós színvonaltól. Másodszor: lehet szó arról, hogy az állami vagyon eladásakor a dolgozók is kapjanak részesedést, ám ezt nem a magánosítás után, hanem az előtt kellett volna rögzíteni. Szintén visszásnak érzem, hogy az OÉT-en belül igen nehezen megszületett egy bérajánlás, amelyet minden fél elfogadott, és ebben bizony nem szerepelt a vasutasok mostani követelése. Hozzáteszem: az ő bérük magasabb is az átlagos, 185 ezer forintos havi jövedelemnél. Tény ugyanakkor, hogy a vasutasok érdekérvényesítő képességét nem szabad lebecsülni: míg kétezer mozdonyvezető bizony képes megbénítani az országot, korábban láttuk, más ágazatokban sok tízezer alkalmazott tiltakozása nem vagy alig vezetett eredményre.