BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A világhálóra mennek a kgfb-s biztosítók

Szolgáltatás. Egyre inkább ráerősítenek a hazai gépjármű-biztosítással foglalkozó társaságok az internetre. Az Allianz például 20 százalékos díjkedvezményt ad annak, aki a biztosítás teljes mértékben elektronikus ügyintézésen alapuló, úgynevezett e-gfb módozatát választja. „Az automatizált munkafolyamatok révén elérhető költségcsökkentés tette lehetővé a kedvezőbb díjat az ügyfelek számára” – mondja Horváth Andrea, a társaság vezérigazgató-helyettese.

Ennél a módozatnál nemcsak a szerződés megkötése lehetséges az interneten keresztül, hanem a további ügyintézés is: a 2011. január 1-jétől induló ügyfélportálon keresztül a szerződés módosítása, a díjak fizetése, valamint a kárbejelentés is elektronikusan, teljesen automatizáltan működik. Ezenkívül valamennyi törvényileg előírt kommunikációt, amely eddig postai úton történt, felváltja az elektronikus kapcsolattartás. Így például a díjigazoláshoz elektronikus formában jutnak az ügyfelek, amelyet bármikor letölthetnek és kinyomtathatnak.

Az Uniqánál is az elektronikus csatornák további fejlesztésére és bővítésére összpontosítottak az idén. A biztosító honlapján már évek óta közvetlenül kalkulálható és köthető gépjármű-biztosítás, az idén azonban már okos telefonról is elvégezhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás tarifálása. A növekvő internetes forgalmat figyelembe véve emellett létrejött az online értékesítő partnereket kiszolgáló webes háttérrendszer is. Othmar Michl, az Uniqa vezérigazgatója rávilágított arra is, hogy a verseny erősödésével egyre inkább döntővé válik a gyorsaság és a kényelem. A webszerviz az online szerződő ügyfelek számára automatikussá, ezzel számottevően gyorsabbá teszi a szerződésfeldolgozást és a kötvényesítést.

Az Aegon is egyre inkább próbálja bevetni az internetet. A cégcsoporthoz tartozó Aegondirekt.hu az idei kampányban tovább kívánja növelni részeedését mind a gfb-, mind a casco-piacon. Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója egyébként úgy véli, a biztosítótársaságok többsége továbbra sem használja jól az internetet és az online médiát termékei népszerűsítésére és értékesítésére. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek