Az elmúlt két hónap hatalmas árfolyamzuhanására is tekintettel semlegesről újra vételre minősítette a Wizz Air részvényeit pénteken a Concorde. Bukta Gábor részvényelemző ugyanakkor a papírok célárát 33 fontról 30-ra szállította le, ami még mindig 70 százalék körüli felértékelődési potenciált jelent a csütörtöki 17,54 fontos londoni záróárhoz mérten.
Az elemző április 29-én minősítette le vételről semlegesre a Wizz Air részvényeit, ám azóta a kurzus több mint 40 százalékot esett. Emiatt viszont a Wizz értékelése a rövid távú kockázatok ellenére is rendkívül olcsóvá vált. Bár az európai légitársaságok közeljövője kihívásokkal teli, Bukta Gábor szerint a Wizz hosszú távú kilátásai változatlanok maradtak.
A hazai diszkont szolgáltatót rövidebb távon azonban számos kedvezőtlen tényező befolyásolja, pl. háború Ukrajnában, emelkedő üzemanyagárak, nem hatékony olajfedezetek a versenytársakkal szemben, gyenge kelet-közép-európai devizaárfolyamok és erős dollár, növekvő többlet nyereségadó Magyarországon, valamint a szektort sújtó munkaerőhiány.
Ezenkívül a cégnek hamarosan friss likviditást kell szereznie. Ebből adódóan akár még tőkeemelésre is sor kerülhet, jóllehet a menedzsment ezt el akarja kerülni. Ahogy a Concorde elemzése márciusban is kiemelte, a piac ugyanakkor a legrosszabb forgatókönyvet kezdte el árazni.
Bukta Gábor mindazonáltal a piaci konszolidáció felgyorsítását várja az ágazatban, mivel ha a jelenlegi körülmények ősszel is fennmaradnának, fenntarthatatlanná válna a széttagolt európai légiközlekedés. Ráadásul amennyiben az üzemanyag-fedezetek kimerülnek a riválisoknál, a Wizz ismét jó pozícióba kerülhet, és fiatal flottájának köszönhetően tovább növelheti versenyelőnyét.
Emellett az elemző arra is számít, hogy véget vetnek a nemzeti légitársaságok állami finanszírozásának Európában. Egy ilyen fordulat esetén pedig végre érvényesülhet a Wizz stratégiája. A Concorde amúgy úgy becsüli, hogy jelenleg a Wizz Air részvényeivel a valaha volt legalacsonyabb értékeltség közelében, 4,7-szeres P/E (árfolyam/nettó profit) szorzón, valamint 3,8-szoros EV/EBITDA (vállalati érték/EBITDA) szorzón kereskednek.
A nagy európai légitársaságok közül egyébként idén egyedül a Wizz és a Ryanair tud több helyet kínálni, mint 2019-ben. Míg a Wizz Air jelenleg kb. 20 százalékkal több járatot üzemeltet 2019-hez képest, a Ryanair ezalatt 12-13 százalékkal nőtt. Velük ellentétben a hagyományos társaságok (a British Airwayst üzemeltető IAG, a Lufthansa és az Air France-KLM), sőt az EasyJet is bőven elmarad a koronavírus előtti szinttől, míg a Turkish Airlines nagyjából hasonló kapacitáson üzemelteti flottáját.
A Bloomberg konszenzus szerint pedig a Ryanair minden bizonnyal nyereséges lesz idén, míg az EasyJet és a Lufthansa nullszaldó körül zárhat. Ezzel ellentétben a Wizz Air, az IAG és az AF-KLM újabb veszteséges évről számolhat majd be.
Pénteken napközben erőteljesen, nagyjából 5 százalékkal drágultak a Wizz részvényei Londonban, délután négy körül 18,4 font magasságában jártak.