A Tesla közölte, hogy ettől a hónaptól kezdve eltávolítja az ultrahangos érzékelőket a járműveiből, csak kamerákat és mesterséges intelligenciát használ a jövőben az Autopilot rendszeréhez – írja a Reuters.

A Tesla model S is plugged into a Tesla supercharger in Berlin's Schoeneberg district on October 3, 2021. - With a big wheel, music and an appearance by CEO Elon Musk, Tesla is pulling all the stops on October 9, 2021 to win over opponents of its controversial new "gigafactory" near Berlin. Construction had begun under an exceptional procedure granted by authorities two years ago, but opposition from locals over environmental concerns have held up final approval for the plant. (Photo by Odd ANDERSEN / AFP) GERMANY-US-ECONOMY-AUTOMOTIVE-TESLA
Fotó: Odd Andersen / AFP

A Tesla járműveiben jelenleg 12 ultrahangos érzékelő található az első és hátsó lökhárítókon, a rövid hatótávolságú hangérzékelőket pedig elsősorban parkolási alkalmazásokban és a közeli tárgyak észlelésére használják.

A cég a következő hónapokban világszerte eltávolítja az ultrahangos érzékelőket a Model 3-ból és a Model Y-ból, majd 2023-ban a Model S és a Model X autókból is. Az átállás átmenetileg korlátozza az automatizált parkolási funkciókat, de nem befolyásolja az ütközésbiztonsági értékeléseket – jegyezte meg a Tesla. 

A Twittert felvásárló Elon Musk azt mondta, hogy a vállalat csak kamerákkal érheti el a teljes autonómiát. Ez azt jelenti, hogy míg az autógyártók többféle érzékelőt, például drága lidarokat használnak, addig a Tesla a jövőben csak kamerákra és mesterséges intelligenciára támaszkodik, hogy a jármű felismerje a környezetét. 

Az elmúlt hónapokban történt balesetek miatt egyre élesebben kritizálják a Tesla vezetéstámogató rendszerét. A vállalat már tavaly úgy döntött, hogy elkezdi eltávolítani a radarérzékelőket a járműveiről, aminek oka a csiphiány lehet. 

Ezek az eszközök elég olcsók, így megspórolnak néhány dollárt. Az viszont fontosabb, hogy így kevesebb csipre lesz szükségük

– mondta Sam Abuelsamid, a Guidehouse Insights elemzője. Philip Koopman, a Carnegie Mellon Egyetem professzora szerint a kérdés az, hogy a kamerák mennyire jól látnak az autó közelében, mivel ez néha korlátozott lehet.

Tesla: a rekorddöntés megvolt, de a gondok szaporodnak

A Tesla a harmadik negyedévben 343,8 ezer elektromos autót adott át megrendelőinek, ez rekord a világ legértékesebb járműgyártójának életében, igaz, a csúcsdöntés az új kapacitások – mint a Berlin melletti grünheidei és a texasi Austinban megépített Gigafactoryk – termelésbe állásával borítékolhatók voltak, ráadásul a kínai gyártást sem hátráltatták már szigorúbb járványintézkedések, és ott is növelték a kapacitást.