A TikTokhoz hasonló funkciót vezetett be csütörtökön alkalmazásában az Amazon. 

A tervek szerint a következő hónapokban elérhetővé teszik az új funkciót az Egyesült Államokban. Az Inspire által elnevezett portál folyamatos fotó- és videófolyamot jelenít meg a felhasználóknak. Ezek a tartalmak az ügyfelek által megvásárolható termékeket mutatják be. Az új funkciót 

augusztustól kisszámú alkalmazottal tesztelte az Amazon.

In this photo illustration an Amazon logo seen displayed on
Fotó: SOPA Images Getty Images

Az Inspire elindításával az Amazon csatlakozik azokhoz a technológiai cégekhez – ByteDance, Meta, Alphabet –, amelyek kihasználják a rövid formátumú videók népszerűségét. A több százmilliós felhasználói táborral rendelkező 

Amazon influencereket is toborzott,

hogy felépítse közösségi médiás online piacterét. 

A rövid formátumú videó hihetetlenül hasznos médium, amely segít az embereknek felfedezni és megérteni a termékeket – nyilatkozta Oliver Messenger, az Amazon kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: 

bár az Inspire a vásárlásra összpontosít, közösségi médiaként működik, tartalommegosztási és kedvelési lehetőségekkel. 

Az Inspire portál villanykörte alakú ikonként jelenik meg az Amazon alkalmazásának alján. Amikor az ügyfelek rákattintanak, egy olyan hírcsatornába lépnek, amely képeket és videókat mutat a megvásárolható termékekről. Az Inspire az első használatkor feltérképezi az ügyfelek érdeklődési körét. Így a portál később a vásárlók érdeklődésének megfelelően válogatja össze a tartalmat, s 

a platform idővel egyre jobban ráhangolódik az ügyfelek ízlésére.