és a Twitter mindent bevetne, hogy visszanyerje a platformra az onnan korábban pont Musk miatt elmenekült vállalatokat: szinte visszautasíthatatlan ajánlatokkal álltak elő a potenciális hirdetők számára.

Twitter,On,The,Apple
Mindent bevetne a Twitter. Fotó: Sutterstock

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Twitter képviselői már most bombázzák a lehetséges hirdetőket a last-minute ajánlatokkal, amelyeket az amerikai tévézés legnagyobb hétvégéjére állítottak össze. 

Azok a hirdetők, akik negyedmillió dollárt elköltenek az oldalon reklámra, ugyanekkora keretet ingyen is kapnának a platformon.

A Twitternek és a hirdetőknek is különösen fontos három nap a Super Bowl hétvégéje: a 110 millió nézőt bevonzó meccs alatt a platform hatalmas forgalomnövekedést ér el, mivel az amerikai vállalatok igyekeznek élőben kommunikálni a fogyasztóikkal, illetve az amerikai foci szerelmesei is itt szokták megosztani véleményüket az eseménnyel kapcsolatban. A Twitter ezért éves bevételének tetemes részét ezen a hétvégén keresi meg: az elmúlt években 35 millió dolláros reklámbevételt könyvelt el átlagosan a cég három nap alatt.

A reklámkeret megduplázásán túl a cég egy ezer kulcsszavas keretet is elérhetővé tenne a hirdetők számára, akik ezen keresztül a legapróbb részletekig személyre szabhatnák, hogyan is jelennek meg a reklámaik az oldalon, pontosabban azt, hogy milyen posztok mellett nem jelennek meg a hirdetések. 

Twitter reklámbevételeinek alakulása
A Twitternek kellenének a hirdetők, hogy ezt az ütemtervet tartani tudja

A Twittertől elforduló vállalatok távolmaradásának egyik legfőbb oka ugyanis az volt, hogy a reklámok kéretlen, sokszor pedig kifejezetten illegális tartalmú bejegyzések mellett is megjelenhettek volna, mivel Musk rengeteg, korábban tiltott profilt visszaengedett az oldalra, ezzel pedig gyakorlatilag elszabadította a trollokat és álprofilokat a platformon.

A Super Bowl közvetítése alatt 30 másodpercnyi reklámért 7 millió dollárt kér el a Fox csatorna, ls amely cégek ezt kifizetik, azok szeretnék a legtöbbet kihozni a pénzükből: ezért sokszor már az esemény előtt napokkal közzétesznek rövid részleteket a reklámaikból, melyek sokszor kifejezetten ötletesre sikerülnek, így is fokozva az érdeklődést a végtermék iránt. A Twitter pedig erre tökéletes hely, hiszen a célközönség beszélgetésbe elegyedik a poszt alatt, növelve az elérését – ezzel pedig a hirdető és a Twitter is jól jár.

Az így kialakuló beszélgetések akkora felületet kínálnak, hogy a hirdetők sokszor teljes jogi és marketinges csapatokat küldenek a Twitter központjába, hogy onnan tudjanak mihamarabb reagálni rájuk.

A legnagyobb vállalatok azonban egyelőre nem mutatnak túl nagy érdeklődést a platformra való visszatérés iránt: a Musk ideje előtti száz legnagyobb hirdetőből több mint hetven nem futtatott reklámokat a Twitteren január végén. A cég szerint viszont már jobb a helyzet, mint volt az átvételkor, hisz az elforduló hirdetők közel 30 százaléka már visszatért az oldalra.