Milliárdos reklámköltés rontja a nyereségességet

Biztosítás | Pénzügy

Csaknem másfél milliárd forintot áldoztak reklámra a tavalyi kampányidőszakban a biztosítók október–decemberben, szemben a 2006-os szezonban elköltött 1,1 milliárddal. A TNS Media Intelligence adatai szerint (listaáron) legtöbbet az Allianz Hungária, a Genertel és a K&H Biztosító fordított hirdetésre, de nem sajnálta a pénzt az akkori piac két legjelentősebb biztosítóegyesülete a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe) és a MÁV ÁBE sem.
A novemberi kampány ellen a szakma nagy része egyre gyakrabban hangoztatja érveit, amelyek legerősebbje az a rengeteg pénz, amelyet a biztosítók ilyenkor marketingre költenek, és amely előbb-utóbb a biztosítási díjakban köszön majd viszsza. Egyes vélemények szerint a kötelező biztosítási üzletág az utóbbi évekre jellemző rohamos díjcsökkenések miatt már így is a nyereségesség határán van, így többen már az idei kampányban trendfordulót várnak: a díjak stagnálására, esetleg emelkedésére számítanak a szereplők. Ha ez utóbbi megtörténik, nem tudni, a díjemelésben mekkora része lesz a korábbi reklámköltéseknek, az viszont biztos, a tavalyi számok alapján is lenne mit az árakba építeni.
A legtöbbet – több mint 377 millió forintot – az Allianz költötte, igaz, 2006-ban közel 420 milliót áldozott reklámra a társaság. Nem meglepő, hogy új szereplőként tavaly az első hazai direktbiztosító, a Genertel is mélyen a zsebébe nyúlt, és csaknem 305 millió forintból igyekezett felhívni magára a figyelmet. Ez sikerült is, hiszen a fapados tarifáiról elhíresült társaság a tavalyi szezon egyik nagy nyertese lett. Ezzel szemben a biztosító 100 százalékos tulajdonosa, a Generali mindössze 82 millió forintért vett hirdetést az év utolsó három hónapjában. A szintén fiatal titán K&H Biztosító 294, a Köbe 173 milliót költött el, míg az azóta megbukott MÁV ÁBE 140-et adott ki reklámra – igaz, jókora részt szakított ki a kötelező biztosítási piacból. A 2007-es kampány harmadik nagy nyertese, az Aegon közel 26 millióért vásárolt hirdetési felületet. VG

Négy fradista koronavírustesztje pozitív lett, ezért halasztják a Magyar Kupa mérkőzéseit

A szövetség közleménye szerint a FTC tájékoztatta őket, hogy a BENU Magyar Kupában érintett csapatuknál a reggeli koronavírus-tesztelés során négy játékos pozitív mintát produkált.

Óriási összegért kelt el Jordan első szerződésének másolata

A legendás játékos 1984. szeptember 14-én írta alá első megállapodását a Chicago Bullsszal.

A magyar háztartások fele nem sokáig húzná, ha beütne a krach

A háztartások mindössze felének van 2 hónapra tartaléka egy felmérés szerint.

Maradandó hatást gyakorol a járvány a nemzetközi kereskedelemre

A koronavírus-járvány az egyik legnagyobb csapás a nemzetközi kereskedelemre a nagy gazdasági világválság óta.
Világgazdaság Piactér