Milliárdos reklámköltés rontja a nyereségességet

Biztosítás | Pénzügy

Csaknem másfél milliárd forintot áldoztak reklámra a tavalyi kampányidőszakban a biztosítók október–decemberben, szemben a 2006-os szezonban elköltött 1,1 milliárddal. A TNS Media Intelligence adatai szerint (listaáron) legtöbbet az Allianz Hungária, a Genertel és a K&H Biztosító fordított hirdetésre, de nem sajnálta a pénzt az akkori piac két legjelentősebb biztosítóegyesülete a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe) és a MÁV ÁBE sem.
A novemberi kampány ellen a szakma nagy része egyre gyakrabban hangoztatja érveit, amelyek legerősebbje az a rengeteg pénz, amelyet a biztosítók ilyenkor marketingre költenek, és amely előbb-utóbb a biztosítási díjakban köszön majd viszsza. Egyes vélemények szerint a kötelező biztosítási üzletág az utóbbi évekre jellemző rohamos díjcsökkenések miatt már így is a nyereségesség határán van, így többen már az idei kampányban trendfordulót várnak: a díjak stagnálására, esetleg emelkedésére számítanak a szereplők. Ha ez utóbbi megtörténik, nem tudni, a díjemelésben mekkora része lesz a korábbi reklámköltéseknek, az viszont biztos, a tavalyi számok alapján is lenne mit az árakba építeni.
A legtöbbet – több mint 377 millió forintot – az Allianz költötte, igaz, 2006-ban közel 420 milliót áldozott reklámra a társaság. Nem meglepő, hogy új szereplőként tavaly az első hazai direktbiztosító, a Genertel is mélyen a zsebébe nyúlt, és csaknem 305 millió forintból igyekezett felhívni magára a figyelmet. Ez sikerült is, hiszen a fapados tarifáiról elhíresült társaság a tavalyi szezon egyik nagy nyertese lett. Ezzel szemben a biztosító 100 százalékos tulajdonosa, a Generali mindössze 82 millió forintért vett hirdetést az év utolsó három hónapjában. A szintén fiatal titán K&H Biztosító 294, a Köbe 173 milliót költött el, míg az azóta megbukott MÁV ÁBE 140-et adott ki reklámra – igaz, jókora részt szakított ki a kötelező biztosítási piacból. A 2007-es kampány harmadik nagy nyertese, az Aegon közel 26 millióért vásárolt hirdetési felületet. VG

Nőtt az ezüst népszerűsége

Az ezüst unciánkénti ára szeptember elejére 19,65 dollárra emelkedett, ami hároméves csúcs.

A magyar gazdaság erős bástyája az Alföld

Az Alföld megyéi is erősítik a magyar gazdaságot – méltatta a tájegység gazdasági teljesítményét Varga Mihály pénzügyminiszter.
Világgazdaság Piactér