Szárnyaló plasztiklapok

Megtakaritás | Pénzügy

A Malév és a Citibank közös márkajelzésű hitelkártyáira közel tízezren adták le igényüket hat hónap alatt, míg az MKB–Lufthansa Miles & More plasztikokra is több ezer igénylés érkezett az elmúlt negyedévben – tudtuk meg a légitársaságokkal szövetkező magyar bankoktól. A cégek tavaly nyáron és ősszel startoló co-branded hitelkártyáit azok választják, akik szokásos kiadásaik segítségével ingyenes utazásra szeretnének szert tenni. Az utak pontköltségeinek azonban érdemes utánaszámolni.
A hitelkártyával történő vásárlásokkal megszerezhető pontok gyűjtése és leutazása is hasonlóan alakul a két társaságnál. A Malév–Citibank plasztikokkal 250 forintonként írnak jóvá 1 pontot (aranykártya esetén 400 forintonként két pontot), míg az MKB–Lufthansa hitelkártyákkal típustól függetlenül 1 eurónként egy mérföldet számolnak el. Az utóbbi társaság 280 forintos árfolyamon számolja az eurót ennél a terméknél. A kártyakibocsátók – bár különböző egységekben gondolkoznak a pontok levásárolhatóságáról – az utakat közel hasonló pontmennyiségért adják. A Malév mérföldek alapján, sávosan számolja a repülőutakat, miközben a Lufthansa kontinensekben gondolkozik, így eltérés a még közeli, de már Európán kívüli célpontok esetében adódik, akkor érdemesebb lehet a Citi konstrukcióját szemügyre venni.
A Malév járatain egy londoni út (oda-vissza, üzleti osztályon) 100 ezer pontba kerül, ezt 25, illetve 20 millió forint elköltésével érhetik el az ezüst-, illetve az aranykártyás ügyfelek. Egy havonta átlagosan 300 ezer forintot költő aranykártyás kliensnek így öt és fél, egy ezüstkártyásnak közel hét évig kell gyűjtögetnie a pontjait.
A Lufthansánál minden európai városba egységesen 45 ezer pontért utazhatnak az ügyfelek (szintén üzleti osztályon), így egy retúrjegy 90 ezer pontba kerül. Az MKB hitelkártyájával ennek eléréséhez 25,2 millió forintot kell elkölteni, ez 300 ezer forintos havi költést feltételezve éppen hét évet jelent.
Komoly pontmegtakarítást érhetnek el az ügyfelek a turistaosztály választásával: a Malév a turistaosztályért az üzleti osztály pontköltségének a felét, míg a Lufthansa a kétharmadát számolja fel. Bár úgy tűnhet, hogy az aranykártyát használó klienseknek mindenképpen megéri a Malév–Citibank lapkát választania, fontos kiemelni, hogy a Lufthansa – a Malévval ellentétben – honorálja, ha valaki az utazás előtt 2–14 napig váltja meg a menetjegyét; ilyenkor a menetjegy pontköltségének 40-50 százalékát is megtakaríthatja (üzleti osztályon is). Az előző példában így a 90 ezer helyett akár 50 ezer pontért is meg lehet tenni a londoni körtúrát, ez 14 millió forintos költést jelent. Az első pár havi népszerűséghez hozzájárulhat az is, hogy a társaságok komoly belépési kedvezményeket biztosítanak az ügyfeleknek. Az első évben az ezüstkártyás citibankosok 2825, az aranykártyások 5650 pontot kapnak (az első vásárláskori bónuszt és az első évben megkapott havi bónuszt összeadva), miközben az MKB kliensei az első vásárláskor már 3000, illetve 8000 mérföld jóváírásban részesülnek. VG

Társmárkás kártya

Egy kibocsátó bank és egy kereskedelmi vagy szolgáltató cég együttműködése alapján kialakított kártyaprogram és kártyatermék. Az ilyen plasztik birtokosa a partnerek szolgáltatásainak igénybevételekor különböző kedvezményekben részesül, és jobban jár, mintha a két üzleti partner szolgáltatásait külön-külön venné igénybe.
Közös tulajdonság: a co-branded kártya birtokosa olyan kedvezményekben részesül, amelyben a más kártyákat birtoklók nem.

Elektromos modellt is piacra dob a világ leghíresebb motorgyártója

Debütál a teljes mértékben elektromos LiveWire modell, a legendás Low Rider S modell pedig visszatér.

Csaknem kétszázezer állás a partnereknél

Hét év alatt nyolcvanegy piaci szereplővel kötött stratégiai együttműködést a kormány.
Világgazdaság Piactér