A mindennapi életünk része a köztéri reklámozás

PR
Az Odex évek óta a hazai reklámpiac egyik legnagyobb, közterületi kampányok értékesítésével foglalkozó cége, amely itthoni és külföldi partnerekkel is együttműködik. A cég meglátása szerint nemsokára gyökeresen megváltozik a belföldi out-of-home (OOH) reklámpiac.

Az Odex Outdoor Expert Kft. 10 éves médiafelület értékesítési tapasztalattal rendelkezik, ez idő alatt számos nemzetközi cégnek, magyar vállalatnak, illetve állami megrendelésre is bonyolított le köztéri kampányokat, amely elérés szempontból még mindig az egyik legeredményesebbnek számít a piacon.

A TNS Hoffmann Outdoor Full Power célcsoport kutatása megállapítja, hogy a 16-49 éves korosztály tagjai átlagosan 50 darab kültéri reklámmal találkozhatnak egy nap leforgása alatt – árulta el a Világgazdaságnak Szabó Henriett, az Odex ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a teljes reklámpiac mintegy 8 százalékát teszi ki a köztéri reklámozás.

Fotó: ODEX

A cég szerint nagy számú eléréseket nem csupán a klasszikus köztéri plakátok kihelyezésével lehet generálni, hanem valamennyi OOH média eszközzel is – amelybe számos megjelenítési forma is beletartozik – így a cégek hipermarketekben, fitnesztermekben, tömegközlekedési eszközökön, vagy akár felsőoktatási intézményekben is hirdethetik magukat.

Az out-of-home tömegmédia jellege miatt rendkívül magas elérést produkál, ami a partnereink számára kiemelten fontos, de mindamellett nagyon jól célozható földrajzilag is

– mondta Szabó Henriett, aki hozzátette, az óriásplakátok, citylightok vagy a már szintén hagyományosnak számító járműreklámokon kívül csak a képzelet szabhat határt a reklámok megvalósításának. A már elfeledettnek gondolt „szendvicsemberek” használata ugyanúgy sikeres lehet egy brandépítés folyamatában, mint a mindennap használt okos eszközök is – tette hozzá.

Fotó: ODEX

WIFI-n, bluetooth-on keresztül szinte bármilyen aktivitás megvalósítható, de már arcfelismerő eszközzel, személyre szabva is meg lehet szólítani a fogyasztókat

– magyarázta a cég ügyvezetője azt a nemzetközi trendet, melynek bevezetésére már Magyarországon sem kell sokat várni, hiszen a hazai fogyasztók is rendelkeznek azokkal az eszközökkel, amelyekkel vásárlásra, vagy egyéb akciókban való részvételre is buzdíthatnak a hirdető cégek.

Az ügyvezető szerint Magyarországon is megnőtt a hirdetők igénye a megszokottól eltérő, egyedi megoldásokra, mint például a brandingelt közlekedési eszközökre (autók, kerékpárok), vagy a járdákra felfestett reklámokra. A köztéri hirdetési lehetőségeknek számos alternatívája már Magyarországon is elérhető. „Több száz évre is visszavezethető a köztéri hirdetés történelme, de a mai napig újabb és újabb innovatív ötletekkel lehet az ügyfelek igényeit kielégíteni” – árulta el Szabó Henriett, és hozzátette, kifejezetten az adott megrendelő cég profiljára, céljaira szabva alkotják meg a legideálisabb kampányt.

Fotó: ODEX

A cég ügyvezetője azonban azt is mondta, igaz, hogy a nemzetközi partneri elvárások Magyarországon is adaptálhatók, de ha kell akkor a régióra jellemző, produktívabb reklámozás irányában igyekeznek meggyőzni a világmárkák képviselőit.

Ha a partnerünk az egyik termékére csak tévés kampány támogatást kap, akkor feladatunk, hogy más lehetőségekre is felhívjuk a figyelmét a nagyobb siker érdekében

– mondta a lapunknak. Az ügyvezető magyarázatként egy másik példát is megemlített: annak ellenére, hogy hazánkban számos technikai megoldás egy ideje már alkalmazható, a nyugat-európai trendeket nem lehet egy az egyben itthon is megvalósítani, vagyis a digitalizálás nagyobb térhódítására egyelőre várni kell.

Az Odex nem csupán felületeket értékesít, hanem a kialakított hirdetések utánkövetésében, illetve a kielemzésében is részt vesz, azaz ellenőrzi, hogy a célcsoport valóban emlékszik-e az adott márkára.

Szabó Henriett szerint az erős piaci jelenlétüket leginkább a csapat sok éves szakmai tapasztalatának köszönhetik, hiszen a munkatársaik már az Odex megalapítását megelőző években is a reklámpiac területén dolgoztak. Folyamatosan feladatuknak tartják, hogy azoknak az ügyfeleknek a bizalma is kialakuljon, illetve tovább erősödjön a piac iránt, akik eddig még nem próbálták ki a közterület sokszínű kínálatát – tette hozzá a cég ügyvezetője.

Megrohanták a szállodákat a hazai turisták

A szálláshelyforgalom októberi dinamikus növekedésében szerepet játszott a rendkívül kedvező időjárás és a 4 napos hosszú hétvége is.

Biztonságosan teljesülhet a költségvetés

A várakozásoknál magasabb GDP-növekedés jó hatással lehet a fiskális mutatókra.
Világgazdaság Piactér