Helytakarékos fékeket fejleszt a Knorr-Bremse Budapest

PR
Mintegy 270 millió forintot nyert el a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest vasúti fékek fejlesztésére a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFIH), a projekt összköltsége meghaladja a 600 millió forintot. A Knorr-Bremse vállalatcsoport legnagyobb fékegység gyára és fejlesztőközpontja azt vállalta, hogy az elkövetkező két év során innovatív technológia alkalmazásával különleges, a jelenlegieknél kisebb és könnyebb fékeket fejleszt a legkorszerűbb vonatokba. A fejlesztés megvalósítása félidejéhez érkezett.

A Knorr-Bremse Rail Systems Budapest – a Knorr-Bremse vállalatcsoport legnagyobb fékegység gyára és fejlesztő központja – mintegy 270 millió forintot nyert el az NKFIH által meghirdetett pályázaton vasúti fékrendszer elemek fejlesztésére.

A teljes fejlesztési projekt összköltsége meghaladja a 600 millió forintot, amelyből a Knorr-Bremse Budapest helytakarékos és kisebb súlyú fékrendszer elemeket fejleszt olyan vasúti kocsik számára, amelyekbe az alacsony padló, a kerékpárszállító szakasz, a mozgáskorlátozottak számára kialakított zónák és az étkező részek helyigénye miatt a fékrendszer elemeit jóval kisebb helyre kell beépíteni az eddigiekhez képest.

A Knorr-Bremse Budapest a pályázatában azt vállalta, hogy az innovatív technológiával készülő fékmechanikai és fékvezérlési komponenseket két éven belül kifejleszti és a prototípusokat le is szállítja. A vállalat a feladat megoldásához új alapanyagot, optimalizált gyártástechnológiát vezet be, új üzemi- és parkoló fékmodult, tuskós fékegységet fejleszt. Az új berendezésekkel szemben fontos elvárás a gyártás és az üzemeltetés során felhasznált nyersanyag és energia mennyiségének, így a termék karbonlábnyomának csökkentése is.

„Gőzerővel” zajlik a helytakarékos vasúti fékek fejlesztése a Knorr-Bremse Budapestnél

A projekt első évének vége felé közeledve elmondható, hogy a fejlesztések a terveknek megfelelően haladnak, így a sikeres lezáráshoz is közelebb került a vállalat. Év végére elkészül a projekt első terméke, az alacsonypadlós járművekbe szánt helytakarékos elektro-pneumatikus fékvezérlő panel, melynek tervezésekor a kocsiszekrényben rendelkezésre álló teret az új konstrukciós kialakítással jobban használták ki a vállalat mérnökei. Az egyedi és innovatív konstrukciós kialakításra szabadalmi bejegyzés indult el.

A Knorr-Bremse Budapest a világ legmodernebb vasúti járműveihez – például a japán szuperexpresszhez, a Shinkansenhez – fejleszt és gyárt egyedi megrendelés alapján fékeket és fékvezérlő szoftvereket.

A vállalat Magyarországon több mint 20 éve van jelen és folyamatosan fejlődik.

Tavaly és az idén is újabb termékek gyártása kerül át a budapesti céghez, így a munkavállalók létszáma is folyamatosan bővül.

 

07:10
Gazdaság

Fejlesztéspolitika
Az uniós projektek pörgethetik a magyar gazdaságot

A megvalósult projektek 3 százalékért felelhetnek a GDP-növekedésben – vélekedtek az Új ciklus sorozatban megkérdezett fejlesztéspolitikai szakértők.
12:00
Gazdaság

Konvergencia 2.0.
Nem kell megbélyegezni a hitelfelvételt

A Magyar Nemzeti Bank a vállalati hiteleknél 50, a lakosságinál akár 100 százalékkal is magasabb hitelvolumen-bővülést is elképzelhetőnek tart.
Világgazdaság Piactér