Mire érdemes figyelni webáruház készítés során?

Infokommunikáció | PR | Vállalatok
Napjainkban szinte bárki létrehozhat vagy készíttethet magának webáruházat, akár informatikai tudás nélkül is, viszont érdemes kicsit utánajárni a konkrétumoknak, hogy mit érdemes szem előtt tartani, mielőtt valaki elkezdene üzemeltetni egy webshopot.

1. Webáruház készítő cég megkeresése

Lehetőség van egyedi fejlesztésű webáruházat készíteni, illetve bérlős rendszerben megoldani az értékesítést. A választást főként a céges büdzsé határozza meg, így elmondható, hogy a kis- és közepes vállalatok a bérlős webáruházakat választják, míg egyes multik inkább az egyedi fejlesztés mellett teszik le a voksukat. Ezt a döntést a befektetett összeg mellett, a cég egyedi igényei is befolyásolják.

2. Legoptimálisabb konstrukció kiválasztása

Mindegy, hogy egyedi vagy bérlős rendszerre esik a választás, különféle fizetési konstrukciók közül lehet válogatni. Egy 5000 termékkel rendelkező cégnek, illetve egy 30.000 terméket árusító multinak biztosan nem fog ugyanaz a konstrukció megfelelni, hiszen míg adott esetben az egyik úgymond belefér a keretbe, a másiknak esélye sem lesz a kisebb csomagot választani.

3. Domain név megadása

A nagy cégek, akiknek nincs benne a domain nevében az adott termék neve, pl.: Nike, Adidas, azok képesek mind a mai napig jól menő webáruházat üzemeltetni, mert 8-9 számjegyű a marketing büdzséjük. Ezt a legtöbb itthoni vállalkozás nem engedheti meg magának, pláne nem akkor, ha újként indul neki az online tengernek. Így érdemes olyan domaint választani, ami valamilyen szinten leírja azt, hogy mivel foglalkozik a cég.

Fotó: VG / PR

4. Sablon vagy dizájn kiválasztása, funkciók egyedire szabása

Fontos, hogy lehetőleg a Google által is támogatott Material Dizájnt használjuk, amikor az oldal felületét alakítjuk ki. Figyelni kell a színsémára, a betűméretekre, a gombok nagyságára, a mobil és tablet felületek optimalizálására, stb. Amennyiben nem sikerül esztétikailag szép és igényes felületet kialakítani, egyes felhasználók már a webáruház láttán is elmenekülhetnek egy számukra tetszetősebb webshopba.

Érdemes már a dizájn kiválasztása alatt átgondolni, hogy melyik gomb, mit fog csinálni, hogy működnek majd a szűrők, milyen termékeket fog ajánlani rendszer a termékadatlapok alatt, stb.

5. Termékek feltöltése

A termékek feltöltése – meglévő webáruház esetén importálása – nagyon fontos lépés, hiszen ekkor derülnek ki azok a hibák, amelyekkel a webáruház kezelők nap mint nap találkozhatnak. A képek és a leírások egyik termék mellől sem hiányozhatnak.

6. Fizetési, szállítási és számlázási lehetőségek beállítása

A pénzügyesek szoktak ezzel főként foglalkozni, így amennyiben külsős számlázó, szállítói vagy fizetési programmal kell összekötni a webáruházat, fontos, hogy erről értesítsék a kivitelező céget, amennyiben lehet, még a webáruház készítés előtt.

7. Tesztelés, élesítés, folyamatos monitoring

Amikor már 99 százalékban készen van minden, akkor indulhat a tesztelés, majd az élesítés, végül pedig a folyamatos monitoring, amelyet a Shoprenter.hu csapata azért tart fontosnak, mert nemcsak az internetes technológia fejlődik, hanem a felhasználók igényei is minduntalan változnak. Erre pedig egy profi programozói csapatnak illik maximálisan felkészülnie.

Ön mit gondol erről? Mondja el véleményét!

Orbán Viktor: erősíteni kell a gazdasági együttműködést

Németország első számú kereskedelmi partnere és befektetője Magyarországnak, jelentette ki a magyar miniszterelnök azután, hogy tárgyalt a német kancellárral.

Kiderült, hol a legdrágább a mozijegy a világon

Egyes országokban a hagyományos és a 3D-s filmek közötti jegyárak akár több, mint 30 százalékkal is eltérhetnek egymástól.
Világgazdaság Piactér