Hitel

Flottakezelés - több a kkv-ügyfél

Adminisztrációs feladatok csökkentése, átlátható költséggazdálkodás, komoly beszerzési kedvezmények - többek között ezen érvek szólnak a flottakezelés mellett, amelylyel egyre több kis- és középvállalkozás él. A flottakezelő cég igénybevétele - ahol adott esetben akár egy autóra is köthető szerződés - 10-25 százalékos költségmegtakarítást is jelenthet az ügyfélnek.

Ismét előtérbe kerültek a THM-akciók

Az importőrök által kezdeményezett akciók következtében a márkafinanszírozók további térnyerése várható a szakértők szerint, a márkasemleges finanszírozók egy része pedig a használtautó-finanszírozásban próbálja kompenzálni az új autóknál elszenvedett piacvesztését.

Az áttörés még várat magára

A gépek és berendezések lízingjét az egyik legfontosabb stratégiai irányvonalnak kiáltotta ki a hazai lízingszakma a jövőt illetően, ám áttörést az idei esztendő sem hozhat. A mezőgazdasági gépek finanszírozása terén még nem látszanak a trendforduló jelei, ráadásul az EU-támogatásoknál továbbra is diszpreferált a lízing.

Autófinanszírozás: vége az aranykornak

Az autófinanszírozási piacon vége az aranykornak, az évente 15-20 százalékkal növekvő újautó-eladásoknak. Az idén akár tíz százalékkal is visszaeshetnek az újautó-eladások, ami nem csupán a verseny éleződését vetíti előre, hanem azt is, hogy a lízingpiaci szereplőknek egyre jobban oda kell figyelniük költségeikre, különös tekintettel a kockázati tényezőkre.

A kamatháború jövőre is folytatódik a lízingpiacon

Immáron nullaszázalékos THM-mel is elvihetők a gépkocsik, igaz, kizárólag bizonyos modellek. Mindenesetre ez is jelzi: egyre kiélezettebbé válik a verseny a lízingpiaci szereplők között, akiknek apadó marzsokkal, ám nagyobb kockázattal is szembesülniük kell. Mindeközben a társaságok új kihívásokkal kerültek szembe: a legnagyobb használtautó-kereskedésekké váltak. A visszavett autók száma az idén meghaladhatja a 10 ezret.
Világgazdaság Piactér