Publicisztika

Sok hűhó – miért is?

Jolly joker lehet, ha egy teljes EU-t átívelő végső, magánszemély tulajdonosi nyilvántartás létrejön – véli Jalsovszky Pál, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda vezető partnere.

A klímaváltozás megakasztása

A piacok ereje jelentősnek tekinthető az energia- és földhasználatban történő radikális változások előmozdítására – véli Jules Kortenhorst, a Rocky Mountain Institute vezérigazgatója.

Európai Makro(n)gazdaságtan

„Mi áll a makro(n)ökonómiai tankönyvben, és az megvalósítható-e a gyakorlatban?” – teszi fel a kérdést György László, a Századvég vezető közgazdásza.

Szakítani a mítoszokkal

A digitalizáció önmagában nem elegendő, hiszen azzal még nem reagálunk a legnagyobb változásra, ami fogyasztók, az ügyfelek gondolkodásában és viselkedésében érhető tetten – véli az UNIQA Biztosító vezérigazgatója.

Nem vak, hanem bátor…

Több mint negyvenezer magyar mikrocégre igaz, hogy miközben hitelképes lenne, nem jut néhány tízmilliós hitelhez – véli a Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója.

Kötéltánc

A gazdasági válság kitörése után rengeteg kritika érte a nagy nemzetközi hitelminősítőket amiatt, hogy nem látták előre a katasztrófát.

Hosszú Irán gazdasági útja

Irán elnökének újraválasztása rávilágít a változás és folyamatosság jól ismert sémájára, amely Irán választásait jellemezte az elmúlt két évtizedben.

A mesterséges intelligencia egyes kérdéseiről

Az Európai Parlament idén év elején már foglalkozott a robotika jövőjével és a mesterséges intelligencia egyes kérdéseivel – mondja Lovászy László szakértő.

Világgazdaság Piactér