Publicisztika

Megtorpanás

A CSR nem egy divatszó, nem egy marketingeszköz és nem egy kipipálandó feladat. A CSR egy vállalatvezetési szemléletmód – véli Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke.

Háromszáz

A forint gyengülése elsősorban az MNB monetáris politikájában bekövetkezett változás következménye – véli Virovácz Péter, az ING Bank vezető közgazdásza.

Súlyosbodó munkaerőhiány

Egyre több jel mutat arra, hogy a vállalkozó kedvű fiatalabbak külföldön az oktatási szektorban is jól tudják hasznosítani itthon megszerzett tudásukat – Bartha Attila, az MTA PTI kutatója.

A segítve rombolás (veszélye) Afrikában

Világszinten a következő néhány évben egymilliónál is több új ipari robotot fognak felállítani a gyárakban – véli Lovászy László, az európai parlament foglalkoztatáspolitikai tanácsadója.

A devolúció szelleme

A devolúció korába lépett a világ, Európában mind többen lépnének ki a fennálló entitásokból – véli Bod Péter Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora.

Sok hűhó – miért is?

Jolly joker lehet, ha egy teljes EU-t átívelő végső, magánszemély tulajdonosi nyilvántartás létrejön – véli Jalsovszky Pál, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda vezető partnere.

A klímaváltozás megakasztása

A piacok ereje jelentősnek tekinthető az energia- és földhasználatban történő radikális változások előmozdítására – véli Jules Kortenhorst, a Rocky Mountain Institute vezérigazgatója.

Európai Makro(n)gazdaságtan

„Mi áll a makro(n)ökonómiai tankönyvben, és az megvalósítható-e a gyakorlatban?” – teszi fel a kérdést György László, a Századvég vezető közgazdásza.

Világgazdaság Piactér