Turizmus

Rohamosan fejlődő borturizmus Magyarországon

Évtizede azt sem tudtuk, hogy a turizmus kifejezés elé odabigygyeszthetjük a "bor" előtagot, miáltal egy izgalmakat, élvezeteket, szépséget ígérő összetett szót alkothatunk. Azóta sokat változott a helyzet. Baráti társaságok, családok regimentje tölti azzal az idejét, hogy felfedezze hazánk ragyogó borvidékeit.

Népszerűek az akciós utak

Bár kétségtelen tény, hogy aki mer kockáztatni, az jól járhat akkor, ha nem tervezi meg előre utazását, hanem kivárja, amíg az utaztató cégek közzéteszik kedvezményes ajánlataikat. Indulás előtt néhány nappal, jó esetben egy-két héttel ugyanis több tízezer forintot is meg lehet spórolni. Ám azzal számolni kell, hogy nem mindig a megálmodott üdülőhelyre és nem olyan színvonalú szállodában tudunk helyet foglalni, mint amit valójában szeretnénk. Ez a last minute "ára", ami akár még a nyaralás napjait is elronthatja.

Fontos a személyes kapcsolat

A magyar vállalati közép- és felső vezetők 33 százaléka legalább havonta egyszer vesz részt nemzetközi utazással is járó üzleti megbeszélésen és 43,2 százalékuk utazásai több mint felét bonyolítja repülővel. Üzleti kultúránkban az utazással is járó kapcsolattartás magasan vezet az olyan alternatív kommunikációs eszközök használatával szemben, amelyek a személyes kontaktus helyettesítésére irányulnak - derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és a Boss Magazin készített 300 üzleti utazó körében az idén februárban.
Világgazdaság Piactér