Vállalatok

A Toyota nem száll be a DaimlerChryslerbe

Európa Genfre figyel. A kontinens évkezdő autószalonján minden gyár megjelenik, de nemcsak az új, illetve a jövőbemutató kísérleti modelleket követik figyelemmel, hanem a megszokottnál nagyobb érdeklődés kíséri a vállalatvezetők beszámolóit is. Miközben világszerte leépítések zajlanak, a GM új céget alapít az orosz piacon.

Kivárnak a kormánydöntésig

Öt-hat komoly érdeklődő van a Malév eladásra szánt öt TU--154-es típusára -- tudta meg lapunk. Többségük külföldi, de van közöttük magyar is. Információink szerint a potenciális vevők a légitársasággal kapcsolatos kormánydöntésig kivárnak konkrét ajánlatukkal. A kabinet a közeljövőben foglalkozik a Malév tőkerendezésével.

Csődvédelmet kér az eToys

Tetemes adósságaira hivatkozva bezárja internetes játékboltját az eToys, és csődvédelmet kér. Az 1998-ban nagy ambíciókkal indult társaság túl sokat költött fejlesztésre, miközben nem váltak be a forgalom bővüléséhez fűzött reményei. Magyarországon egyelőre még gyerekcipőben jár az on-line játékértékesítés.

Lázcsillapítót akarnak a fúziókra

Demokrata párti képviselők tegnap két külön törvényjavaslatot terjesztettek az amerikai képviselőház elé annak érdekében, hogy késleltessék a helyi légitársaságok egybeolvadását. Érvelésük szerint a tervezett három tranzakció ártana a kisebb vetélytársaknak, és indokolatlan áremelésekhez vezetne.

A repiadó ügyét mielőbb rendezni kell

Joggal okozott nagy felzúdulást az idegenforgalomban, s ezen belül főként a szállodaiparban és vendéglátásban a reprezentáció megadóztatása. Ez hiba volt, ám remélhetően a szükséges korrekció megtörténik. A Széchenyi-terv várhatóan jelentős fejlődést eredményez a hazai turisztikai iparban, aminek pozitív hatásait azok a területek is élvezik majd, amelyek közvetlenül nem kaptak támogatást -- vélekedik Rubovszky András, aki közel 30 évet dolgozott a szállodaiparban, s nyugdíjba vonulását követően a közelmúltban egy tanácsadó céget alapított.

Felnégyelt MTI-csomag

Bevételkiesést okoz, mégis meg kellett tenni: az előfizetők igényei nyomán a Magyar Távirati Iroda (MTI) korábban egységes hírcsomagját négy részre bontotta, így sok médium kedvezőbben juthat a hírekhez. Az MTI 400 millió forint alaptőke-emelést kér alapítójától, az Országgyűléstől.

Felpörög az on-line reklám

Egyelőre megállíthatatlan az internetes reklámok növekedése Magyarországon: a tavalyi második negyedévben az első három hónapét 65 százalékkal meghaladva, 390,7 millió forint költést regisztráltak. A fejlett világ tendenciáit nagyrészt követjük, az információtechnológiai szektor részesedése 20 százalékponttal csökkent három hónap alatt.

A fiatalok a legfogékonyabbak

Egyértelmű generációs különbségek mutatkoznak a reklámok megítélésében -- áll a Társadalomkutató Intézet Rt. (Tárki) jelentésében, amely szerint a fiatalok, illetve a munkaerőpiacon aktívak ítélik meg legkedvezőbben a reklámok szerepét. A megkérdezettek negyede akkor is magyar terméket vesz, ha ugyanolyan minőségű külföldi áru olcsóbban is magvásárolható.

Csatornák értékelése: más ez az érzés

A két országos kereskedelmi tévét nem sokra becsülik az emberek, de ha véleményt kell alkotni róluk, az RTL Klubot nevezik meg egyedibbnek, dinamikusabbnak, divatosabbnak, mint a Tv 2-t. A Young and Rubicam márkaérték-kutatása azért érdekes, mert nézettségben alig mutatkozik különbség a két csatorna között.

Előnyben a CME

Egy prágai bíróság csütörtökön délután zárolta Vladimír Zelezny, a Nova kereskedelmi televízió igazgatójának magánvagyonát. Zelezny ellen az amerikai CME indított pert.
Világgazdaság Piactér